سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار خوزستان از اعلام آمادگی کشور آفریقای جنوبی برای توسعه ساحل کارون خبر داد


عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در نشست با سفیر آفریقای جنوبی در تهران گفت:این کشور با توجه به دارابودن 3500 کیلومتر ساحل و استفاده از تجربیات خوبی که دارد می تواند همکاری خوبی با ما در زمینه توسعه ساحل کارون داشته باشد.
وی با ابراز خرسندی از سفر این دیپلمات به خوزستان در خصوص ظرفیت های اقتصادی استان در بخش های گردشگری، کشاورزی و نفت و گاز اظهار کرد: خوزستان به لحاظ برخورداری از منابعی نظیر نفت و گاز و داشتن سواحل دریایی با کشورهای حاشیه ای خلیج فارس جزء استانهای استراتژیک است.
وی با اشاره به ظرفیت صادراتی خوزستان به کشور عراق افزود: در حال حاضر زمینه های همکاری دست نخورده ای در بنادر و حوزه های اقتصادی بخصوص در بخش کشاورزی خوزستان وجود دارد.
استاندار خوزستان همچنین به روحیه آزادی خواهی رییس جمهوری فقید این کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به سوابق مبارزاتی نلسون ماندلا رییس جمهوری فقید آفریقای جنوبی، وی در بین مردم ایران به عنوان یک سمبل آزادی خواهی و مبارزه در راه حقیقت شهرت دارد.
استاندار خوزستان گفت: امیدواریم در پایان این بازدید، سفیر و هیات همراه ایشان با دست پر از یافته هایی برای ایجاد همکاری و استمرار آن و تعامل اقتصادی و اجتماعی بین دوکشور به خانه بازگردند.
وی بیان کرد: بدون شک بخش عظیمی از توسعه کشور به حال و هوا و فعالیت های استان خوزستان بستگی دارد.
سفیر آفریقا در تهران هم در این نشست با بیان این که خوزستان یکی از استان های کلیدی کشور است گفت: فعالیت های کشاورزی خوبی در خوزستان شاهد هستیم و این نشان دهنده تلاش و کوشش مردم خوزستان است.
سفیر آفریقای جنوبی در تهران روز یکشنبه در سفری دو روزه وارد اهواز شد و قرار است ضمن دیدار با شهردار کلان شهر اهواز فردا به آبادان سفر کند.
7152/6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توسعه همکاری های ایران و آفریقای جنوبی