فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



معاون وزير کشور: برخي بافت‌هاي تاريخي مورد غفلت قرار گرفته‌اند


ايسنا/ معاون عمران و توسعه امور شهري وزارت کشور گفت: حفظ معماري اسلامي، تاريخي و ايراني در اولويت برنامه‎‎هاي دولت تدبير و اميد قرار دارد و خوشبختانه استان يزد در زمينه احياء و حفظ بافت تاريخي در سطح کشور پيشتاز است.

هوشنگ خندان‌دل امروز در هفتمين همايش معاونين هماهنگي امور عمراني استانداري‎‎هاي کشور که به ميزباني يزد برگزار شد، اظهار کرد: بايد به هويت تاريخي و ميراثي شهرهاي ايران توجه کنيم زيرا در ايران بافت‎‎هاي تاريخي منحصربفردي وجود دارد که مورد غفلت واقع شده است.
وي ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد بين دستگاه‌هاي مختلف يک هماهنگي و همدلي کم سابقه‌اي به وجود آمده که اين مهم به ما کمک مي‌کند بتوانيم برنامه‎‎هاي خود را در راستاي حفظ بافت‎هاي تاريخي کشور با سرعت بيشتري پيگيري کنيم.

خندان دل افزود: البته حفظ بناها و بافت‎‎هاي تاريخي به تنهايي نبايد ما را قانع کند و روابط تاريخي که در اطراف اين بناهاي قديمي شکل گرفته نيز مهم است.
وي تصريح کرد: آنچه که براي ما اهميت دارد حفظ بناهاي تاريخي و آثار معماري قديمي در کشور با حضور مردم است زيرا اگر مردم در اين بافتهاي تاريخي حضور نداشته باشند، اين ميراث فرهنگي شادابي و پويايي لازم را ندارد.
معاون عمران و توسعه امورشهري وزارت کشور در پايان سخنان خود بر مشارکت مردم و سازمان‎‎هاي مردم نهاد براي احياء و حفظ بافت‎‎هاي تاريخي در کشور تأکيد کرد.


ویدیو مرتبط :
سفر معاون اموراجتماعی مدیریت وبرنامه ریزی کشور به اراک