فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ماجرای احترام زیاد مرحوم قاضی به امام خمینی(ره)


به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت الله حاج شیخ عباس قوچانی وصی رسمی مرحوم آیت الله العظمی آقا سیّد علی قاضی در امر طریقت و اخلاق و سلوک الی الله بودند، می‌فرمودند:در نجف اشرف با مرحوم قاضی جلساتی داشتیم و غالبا افراد با هماهنگی وارد جلسه می‌شدند و همدیگر را هم می‌شناختیم. در این جلسه ناگهان دیدم که سیّد جوانی وارد شدند، مرحوم قاضی بحث را قطع کردند و احترام زیادی به این سیّد جوان نمودند و به آن سیّد جوان فرمودند: آقا سیّد روح الله! در مقابل سلطان جور و دولت ظالم باید ایستاد، باید مقاومت کرد، باید با جهل مبارزه کرد. این در حالی بود که هنوز زمزمه‌ای از انقلاب امام نبود! مرحوم آیت الله قوچانی فرموده بودند که ما خیلی آن روز تعجب کردیم ولی بعد از سال‌ها زیاد، پس از انقلاب، فهمیدیم که مرحوم قاضی آن روز از چه جهت آن حرف‌ها را زد و نسبت به امام احترام کرد.

این قضیه از فرزند آیت الله قوچانی، که نماینده ولی فقیه در نیروهای مسلّح است در ویژه نامه سالگرد ارتحال امام روزنامه جمهوری اسلامی نقل کرده که در دسترس ما نبود، لذا از کتاب «کرامات معنوی» از قول آیت الله ناصری دولت آّبادی (امام جماعت مسجد کمر زرّین اصفهان) نقل کردیم.

آیت الله حاج آقا نصرالله شاه‌آبادی فرمودند: قبل از اینکه امام به نجف تبعید شود، در خواب دیدم جنگی در خوزستان رخ داده و سرهای درختان خرما بریده شده است. وقتی امام به نجف مشرف شد، خوابم را به ایشان عرض کردم. ایشان فرمود: مطلبی را می‌گویم ولی تا من زنده‌ام به احدی نباید بگویی. سپس فرمود: در آن دوران که خدمت والدتان آیت الله شاه‌ّآبادی به سیر و سلوک مشغول بودم ایشان فرمودند: انقلاب خواهی کرد و پیروز می‌شوید و جنگی در خوزستان رخ خواهد داد که یکی از اقوام ما (یعنی شاه‌آبادی) در آن به شهادت نائل خواهد آمد.

کتاب اسوه عارفان – ص 92شرح حال مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری


ویدیو مرتبط :
امام خمینی(ره)-امام خامنه ای(دامت برکاته)احترام به علما