سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ کمیته اصلاح‌طلبان برای مذاکره با شورای نگهبان


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ کمیته اصلاح‌طلبان برای مذاکره با شورای نگهبان

آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز پنجشنبه به شرح زیر می باشد:

آرمان – این روزنامه در مطلبی باعنوان «کمیته اصلاح‌طلبان برای مذاکره با شورای نگهبان » نوشت:حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا گفت:برای جلوگیری از رد صلاحیت‌ها درانتخابات مجلس و خبرگان رهبری، کمیته‌ای در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای رایزنی با شورای نگهبان تشکیل شده است و در حال حاضر با بعضی از اعضای شورای نگهبان و برخی علمای قم رایزنی‌هایی را صورت داده‌ایم.
شرق- معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست ایران که با فرانسه سفر کرده بود در گفت‌وگو با این روزنامه در رابطه با دلایل عدم سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور، گفت: در مراسم استقبال که من سلام آقای روحانی را به رئیس‌جمهور فرانسه ابلاغ کردم آقای اولاند هم به من اعلام کرد ما منتظر سفر آقای روحانی به فرانسه هستیم و همچنین بر افزایش همکاری‌های محیط‌زیستی ایران و فرانسه تأکید و از آن استقبال کرد.

کیهان - روزنامه نیویورک تایمز نوشت: باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، جدیدترین کتاب «سلمان رشدی» نویسنده انگلیسی-هندی‌تبار کتاب «آیات شیطانی» را با عنوان «دو سال، هشت ماه و بیست و هشت شب» خریداری کرد. این کتاب به زندگی مخفیانه رشدی پس از صدور حکم ارتداد و اعدام وی می‌پردازد. براساس این گزارش، سلمان رشدی در حساب کاربری خود در «توئیتر» درباره دلیل احتمالی این کار نوشت: «آیا اگر فکر کنم دلیل خریدن کتاب من به خمینی ربطی ندارد، اشتباه کرده‌ام؟» اصرار اوباما بر حمایت سیاسی و علنی از یک نویسنده هتاک به پیامبر اعظم(ص) در حالی است که برخی محافل سیاسی و رسانه‌‌ای آلوده در داخل اصرار داشته با بزک سیمای رئیس دولت شیطان بزرگ، او را معتدل و میانه‌رو و اهل تعامل و احترام به اسلام و مسلمانان نشان دهند.

کیهان – خاتمی نایب رئیس بدسابقه مجلس ششم می‌گوید نفوذ مهم است و باید مراقب باشیم دشمن در بین مسئولان نفوذ نکند.اظهارات رضا خاتمی از جنس فریاد حرفه‌ای‌هایی است که برای رد گم کردن داد می‌زنند «آی دزد»! و گرنه اولین دبیرکل حزب منحله‌ای که شماری از اعضای نفوذی آن پس از لو رفتن از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفته‌اند، بهتر از هر کس می‌داند که امثال وی متهم ماجرا هستند و نه مدعی آن.

کیهان - محمد عطریانفر عضو مرکزیت کارگزاران گفت پرونده گذشت عارف در انتخابات 92 بسته شده و نباید موجب امتیاز و مزیتی برای او در انتخابات مجلس باشد.چیزی که از اردوگاه اصلاح‌طلبی و مشخصا در جریان کارگزاران مورد تاکید قرار داشت این بود که سرنوشت و سرشت انتخابات پارلمانی با آنچه درگذشته درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 رخ داد دو ماهیت جداگانه دارد و از یک جنس نیست. یادآور می‌شود بنابر اعلام کسانی چون محمدعلی نجفی، طبق نظرسنجی اصلاح‌طلبان در 2 روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92، عارف فقط 8 درصد رأی داشت و به همین خاطر او را مجبور کردند تا به نفع روحانی کنار برود.

وطن امروز – این روزنامه در مطلبی با عنوان «گزارش تخلفات صالحی در مجلس»با بیان اینکه ماجرای جمع‌آوری سانتریفیوژهای تاسیسات نطنز می‌رود که به یک رسوایی تبدیل شود نوشت: در شرایطی که تعهدات طرف مقابل هنوز تضمین نشده است، سازمان تحت مدیریت علی‌اکبر صالحی، یعنی سازمان انرژی اتمی اقدام به جمع‌آوری سانتریفیوژها در تاسیسات نطنز کرد. البته این اقدام غیرقانونی، آنگونه که علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی گفته است با تذکر متوقف شد. اسماعیل کوثری،گفت: جمع‌آوری بیش از 6 هزار سانتریفیوژ تخلف محسوب می‌شود. وی افزود: ما در بازدید از تاسیسات هسته‌ای نطنز جمع‌آوری این سانتریفیوژها که تخلف سازمان انرژی اتمی است را مشاهده کردیم و در گزارشی که قرار است به صحن علنی ارائه دهیم، حتماً آن را قید خواهیم کرد.

وطن امروز- دولتی که خود را به اصلاح‌طلبان چسبانده، چنان کورکورانه در حال تقلید از مدل اقتصاد سرمایه‌داری است که انسان خودبه‌خود فکر می‌کند آن عبارتی که آن فعال اصلاح‌طلب برای هجمه به مقلدان از مراجع تقلید به ناحق به‌کار برد، واقعا برای برخی اقتصادیون فعلی برازنده است!قرار بود اقتصاد ایران در خدمت محرومان باشد؛ قرار نبود برای اینکه تجار سیب‌زمینی ضرر نکنند، محصول کشاورزان این سرزمین زیر خاک بپوسد. حالا سیب‌زمینی‌ها که دفن شدند نوش جان کرم‌های خاکی! اما مشکل اساسی‌تر همچنان باقی است. این نگاه به غرب در همه چیز ناشی از نوعی خودباختگی، بلکه از خودبیگانگی است. اینکه ما سی و چند سال پس از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته‌ایم به مدل‌های اقتصادیایرانی- اسلامی دست یابیم و هنوز در حال تقلید کورکورانه از مدل سفاک سرمایه‌داری هستیم، واقعا جای تاسف دارد و یقینا مسؤولیت اصلی آن بر عهده همان تکنوکرات‌هایی است که حاضر نیستند اقتصاد این سرزمین از اتکا به نفت فارغ شود.

جوان – این روزنامه درگزارشی با عنوان«آغاز جدایی اعتدال از اصلاحات »تحولات در گـروه‌بنـدی‌ جریان‌های سیاسی بسیار سریع‌تر از آنچه در ذهن تحلیلگران بگنجد، در حال تغییر است و به نظر می‌رسد برخی حدس‌های قبلی درباره امکان ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان غلط از آب درآمده و ائتلاف‌های جدیدی در صحنه بازی در حال ظهور است با این حال و در ادامه برخی اختلاف‌ها بین دولت و اصلاح‌طلبان به این نتیجه‌گیری منجر شد که شاید این ائتلاف چندان هم به مصلحت نباشد و شاید باید به فکر همپیمان تازه‌ای در میان طرف مقابل بود.

اعتماد - این روزنامه درگزارشی با عنوان « اعتدال به معنای سکوت نیست » به مناظزه سید محمدرضا خاتمی و ابراهیم اصغرزاده در یک نشست دانشجویی پرداخت و نوشت:سه ماه مانده به انتخابات فعالین سیاسی را ترغیب می‌کند این فضا برای اصلاح‌طلبان نسبت به اصولگرایان رنگ و بوی دیگری دارد چه آنکه آنها در طول سال‌های دولت نهم و دهم کمتر اجازه حضور در دانشگاه را می‌یافتند اما در دولت حسن روحانی اگرچه هنوز دانشگاه‌ها با مطلوب دوران اصلاحات فاصله دارند اما اندک روزنه‌های باز شده نیز فرصت مغتنمی است که اصلاح‌طلبان بنای از دست دادنش را ندارند.

آرمان - این روزنامه در گزارشی با عنوان «فیلمبرداری برای روز مبادا! » نوشت: برخی نمایندگان هستند که روشی نو ابداع کرده‌اند یعنی اگر در مقام مخالف برای سخنرانی وقت می‌گیرند ترجیح می‌دهند صحبتی کوتاه داشته باشند و پس از آن فیلم‌هایی را به نمایش بگذارند که تایید‌کننده مخالفت‌های آنها باشد. فیلم و ضبط صدا داستان جدید مجلسیان نهم البته از نوع اصولگرایانی غیرمیانه‌رو است و آنها به جای ابزار اقناع ترجیح می‌دهند برای نیل به اهدافشان فیلم‌هایی را به عنوان سند رو کنند؛ هر چند می‌دانند فیلم انتخابات مجلس دهم در اسفندماه پاسخ آن فیلم‌هایی خواهد بود که در چهار سال حضورشان در مجلس به نمایش گذاشتند!

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
معنای آزادی مطبوعات از دیدگاه اصلاح طلبان