ماجرای ملاقات یک ناشناس با سرهنگی


خبرگزاری فارس- گروه کتاب و ادبیات: هفته آینده مراسم بزرگداشت مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت در قالب پنجاهمین «عصرانه ادبی فارس» برگزار می‌شود. نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادبیات مقاومت هر یک از زاویه نگاه خود این بزرگمرد حوزه فرهنگ را توصیف کردند.

حجت الاسلام و المسملین سعید فخر‌زاده، مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، پیرامون ویژگی‌های مرتضی سرهنگی گفت: آقای سرهنگی را باید با ثابت قدمی در هر امری تعریف کرد.

وی سرهنگی را در انعکاس جنگ به جامعه کوشا دانست و ادامه داد: او زمانی حس کرد در قالب فعالیت در نشریه و روزنامه می‌تواند کار کند و زمانی فراتر آمد و فکر کرد که باید کار عمیق در حوزه کتاب کرد، او در هر دو حوزه وقتی وارد شد که به بلوغ فکری و سیاسی رسید.

به گفته مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی، آقای سرهنگی با اینکه بازنشسته شده و مشکلات جسمی هم دارد ولی دست از کار نکشید و این ابت قدمی از خصلت‌ های بارز اوست.

حجت‌الاسلام فخرزاده دیگر خصلت سرهنگی را روی گشاده توصیف کرد و با بیان اینکه همواره این خصلت در وی دیده می شود، خاطرنشان کرد: با افرادی که علاقه‌مند هستند در حوزه دفاع مقدس کار کنند همواره با روی گشاده به راهنمایی می پردازد، حتی هر زمان هر فردی اراده کند می‌تواند به سرهنگی مراجعه کند و با حمایت او مواجه شود.

وی از راهنمایی و تشویق‌های مکرر سرهنگی یاد کرد و این امر را موجب ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان دانست.

فخرزاده گفت: برخی موانع مدیران در سرهنگی دیده نمی شود. او با مجموعه خود بسیار رابطه خوبی دارد و اغلب از موانعی که رئیس با زیر مجموعه‌اش برخوردار است او مبری است چرا که سین جیم ‌های معمول را در کار ندارد. یادم هست روزی فردی با یک ساک دستی از شهرستان آمده بود و سراغ اتاق آقای سرهنگی را می‌گرفت به او نشانی دادم و گفت وقت ملاقات با او می خواهم، گفتم او اگر جلسه نباشد پذیراست، گفت: یعنی وقت لازم نیست؟!! گفتم: نه؛ ناباورانه رفت و با آقای سرهنگی دیدار کرد.

مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی تاکید کرد: آشنایی او به حوزه ادبیات دفاع مقدس بسیار بارز است، او جنس خاطره را می شناسد، در ثبت خاطره نگاری سرآمد است. علاوه بر مدیر بودن در این بخش، صاحب‌نظر هم هست. از این رو افراد زیر مجموعه خوشحال‌هستند که با مدیری کارشناس کار می کنند. او تنها مدیریت نمی کند بلکه دست به قلم است.

وی به نگارش سرهنگی اشاره کرد و افزود: او از آنچه نگاه هنرمندانه است می‌نویسد یعنی هر آنچه را که یک هنرمند از زاویه دید خود هنرمندانه توصیف می کند را دارد. و در ادامه این نگاه هنرمندانه را در قالب نوشتار ثبت می کند. که این هم از دیگر ویژگی‌های اوست.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
گفتگو با مجید جلالی و ماجرای بازیکن ناشناس سایپا!