سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای طرح سنجش سلامت دهان و دندان برای 23 هزار دانش آموز مراغه


احمد مجتهدی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از طرح های تحول نظام سلامت بوده که در این شهرستان با همکاری آموزش و پرورش و این دانشکده در دو نوبت برای کودکان زیر 14 سال اجرا می شود.
وی اظهار کرد: در این طرح 15 هزار دانش آموز شهری توسط مراقبان سلامت و سه دندانپزشک و هفت هزار دانش آموز روستایی توسط بهورزان زیر نظر دندانپزشکان از نظر سلامت دهان و دندان مورد سنجش قرار می گیرند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه یادآور شد: این طرح از 15 آبان شروع و تا کنون چهار هزار و 316 دانش آموز اول ابتدایی سلامت سنجی شده و تا پایان آذر نیز تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی مورد سنجش قرار می گیرند.
مجتهدی، ادامه داد: این طرح در دو مرحله انجام می شود که زمان مرحله دوم نیز شش ماه بعد می باشد و سرانه هر دانش آموز در دو مرحله یک میلیون ریال و کل اعتبار طرح 23 میلیارد ریال بوده که از طریق منابع دولتی تامین شده است.
وی، مادران باردار را جامعه هدف دیگر این طرح اعلام کرد و گفت: تمامی مادران باردار در این طرح شناسایی و مورد سنجش قرار می گیرند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه اظهار کرد: تمامی خانه های بهداشت روستایی، مرکز بهداشت شماره یک (هاشم آباد)، مرکز شماه دو (شهرک ولیعصر) و مرکز شهر خداجو در این طرح به دانش آموزان خدمات ارایه می کنند.
مجتهدی، یادآوری کرد: تمامی خدمات ارایه شده به دانش آموزان در سامانه الکترونیکی آنان ثبت شده تا خدمات بعدی و واکسن های 9 گانه دانش اموزان توسط سامانه های وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی قابل کنترل باشد.
وی گفت: طرح سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان و مادران باردار در دو سطح برگزار و اگر در دندان های جامعه هدف، مشکلی احساس شود آنان به دندانپزشکان ارجاع داده می شوند تا نسبت به مشکلات آنان رسیدگی شود.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه یادآور شد: سطح دوم این خدمات با عنوان فیشور سیلانت تراپی بوده که شامل ویزیت، مراقبت دندان شش، ترمیم، جرم گیری، پرکردن و در صورت نیاز کشیدن دندان بوده که در سه مرکز مشخص شده به صورت رایگان انجام می شود.
مجتهدی افزود: سلامت دهان و دندان در کشور ما سال ها به خاطر نبود نیروی انسانی، تجهیزات و توجه کافی، شاخص معیوبی بود.
وی گفت: طرح وارنیش فلوراید فیزیوتراپی برنامه دولت در راستای اهداف طرح نظام تحول سلامت برای پوشش پیشگیرانه بهداشت دهان و دندان در گروه هدف است.
وی، ادامه داد: این دانشکده در سال تحصیلی گذشته نیز این طرح را انجام داده که در آن چهار هزار و 77 دانش آموز اول ابتدایی شامل 99 درصد این دانش آموزان وارنیش فلوراید فیزیو تراپی شدند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/6183

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫سلامت دهان و دندان‬‎