علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اولین دستگاه تزریق داروهای «ام.اس» رونمایی شد


به گزارش خبرنگار مهر٬ دکتر هاله حامدی فر در مراسم رونمایی از اتواینجکتور داروی رسیژن و سینومر که دیشب در هتل استقلال برگزار شد٬ گفت: اتواینجکتور که از به روزترین روش های ابداعی برای تسهیل فرآیند تزریق داروها است٬ گامی مهم و موثر در کاهش مشکلات تزریق و افزایش پذیرش بیماران نسبت به داروها است.

وی یادآور شد: این شکل دارویی دارای مزایای فراوانی است.

حامدی فر از جمله مزایای این دارو را نحوه بسیار ساده کارکردشان دانست و گفت: اتواینجکتورها توسط خود بیمار تزریق می شوند و نیازمند مراجعه به مراکز درمانی در هر نوبت تزریق نیستند و هزینه های مربوط به رفت و آمد و مسائل جانبی آن را ندارد.

وی از دیگر مزایای این دارو را دیده نشدن سوزن سرنگ در کل مدت زمان تزریق دانست و افزود: این موضوع هم از جنبه ایمنی (امکان آسیب دیدگی با سرسوزن) و هم از جنبه افزایش همکاری بیمار بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت سیناژن همچنین دقت این وسیله در تزریق را در خور توجه دانست و یادآور شد: تزریق های زیرپوستی به خودی خود به جهت میزان فضای محدود برای سرنگ و احتمال بالای خطا در تزریق فرآیند دشواری به حساب می آیند، اما این وسیله با نحوه قرارگیری ساده و مشخص، طول مشخص سوزن که برای این نوع تزریق تنظیم شده است خطای محل و میزان ورود سوزن را بسیار کاهش داده و بنا به نوع آزاد شدن دارو در آن (که با فشردن ساده یک دکمه انجام می شود) دغدغه تزریق میزان اشتباه از دارو را از بین می برد و دارو را  به درستی به بیمار می رساند.

وی اظهار داشت: هم اکنون برای نخستین بار این تکنولوژی ارزشمند با یک داروی ایرانی و به دست توانمند ایرانی همراه شده است و برترین تکنولوژی تزریق در کنار کیفیت داروی ایرانی در اختیار هم میهنان قرار می گیرد.

حامدی فر اظهار امیدواری کرد: اتواینجکتورهای تولید کارخانه Becton Dickinson فرانسه همراه با داروی رسیژن و سینومر تولیدی شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن نویدبخش روزهای بهتری برای بیماران ام اس کشورمان باشد.

به گفته وی٬ تا پیش از این استفاده از این داروها به رغم تلاش های فراوان برای تسهیل فرایند تزریق٬ با دغدغه هایی که پیشتر شمرده شد همراه بود و هم اکنون با ورود نخستین داروهای کاملا ایرانی حوزه ام اس، با این شکل دارویی شاهد برطرف شدن آن ها هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاشهایی از این دست تمامی خدمتگزاران عرصه دارویی کشور شاهد کاهش هر روزه آلام بیماران بالاخص هموطنان مبتلا به بیماریهای خاص و صعب العلاج باشیم.


ویدیو مرتبط :
دستگاه تزریق گاز آرگون،دستگاه تزریق گاز،كارن ماشین