سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیا این «زن» حقوقی ندارد ؟!


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، متن یادداشت عبدالحمید شفیقی با عنوان " آیا این «زن» حقوقی ندارد !" به شرح ذیل می باشد :

غفلت از تعریف انسان را را شاید بتوان تنگه احد حقوق بشر در دنیای نوین دانست تنگه ای که زمینه ساز نقض های گسترده حقوق اقشار مختلف انسان ها از زن گرفته تا مرد و کوچک گرفته تا بزرگ می شود .

شاید گفته شود تعریف انسان در تمدن ها مختلف است و حقوق این انسان در هر تمدنی و فرهنگی گوناگون ولی انسان بما هو انسان و فارغ از هر فرهنگ و تمدنی که در آن زندگی می کند حقوقی دارد که این حقوق در همه انسان ها مشترک است .

در ادامه و در موضوع این نوشتار به تعریف زن در فرهنگ غرب می پردازیم و تنگه احدی که ذکر آن رفت را در این تعریف واکاوی می کنیم .

زن چیست ؟ اگر زن را موجودی بدانیم که دارای توانایی هایی است و این توانایی ها برای او تکالیف و حقوقی را بار می کند برخی اقدامات در رابطه با زنان را نقض فاحش حقوق بشر خواهیم دانست .

این که یک زن خود را در توانایی های انسانی مساوی با مردان بداند و در حالی که طبیعتا این گونه نیست ظلمی را بر خود تحمیل کرده و حقوقی را از خود ضایع ساخته است .

یک زن بر اساس طبیعتی که دارد نمی تواند راننده تریلی باشد ، در معادن کار کند ، در مزارع و کارخانه ها به کارهای سخت و طاقت فرسا گماشته شود و این کارها نقض حقوق یک زن شمرده می شود چرا که

طبیعت این توانایی را در وجود زن قرار نداده است ؛ لطافت زن نافی برخی اقدامات و کارهایی است که از او در نظام کنونی غرب خواسته می شود .

نکته دیگری که از آن عامدا غفلت می شود آن است که آیا زنان برای آن خلق شده اند تا وسیله التذاذ مردان را فراهم آورند ؟

سوالی که در غرب عامدا کسی نه به آن می پردازد و نه بدان پاسخ می دهد !

اگر تعریف زن این باشد که وسیله ای است برای التذاذ مردان چنان چه در غرب این تعریف هر چند نه به بیان که در عمل اعمال می شود طبیعی است که یک زن نه به صورت پوشیده و مرتب چنان چه مردها هستندکه به صورت عریان باید در مجامع ظاهر شود .

این عریان بودن زن در مجامع عمومی برای چیست ؟ آیا حقوق زن ایجاب می کند که عریان باشد و یا فراهم شدن زمینه برای التذاذ مردان این رویه را ایجاب می کند ؟!

عریان ساختن زنان در حالی که مردان این گونه نیستند و هر مردی زمانی می تواند در محل کار حاضر شود که پروتکلی را رعایت کند چگونه می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد ؟

چگونه است که در غرب زن ها به دنبال وظایفی یکسان با مردان در جامعه هستند ولی هرگز به دنبال پوششی همانند مردان نیستند ؟

تعریف زن به عنوان وسیله ای برای التذاذ مرد آن چنان که در غرب اعمال می شود و بر مبنای آن تمدن غرب شکل گرفته است تنگه احدی است که از آن غفلت شده است .

این تعریف زمینه اعمال خشونت گسترده علیه زنان را فراهم کرده است ، زن عریان که وسیله ای است برای التذاذ مرد هر گاه بخواهد اندک مسامحه ای در این تعریف و وظایفی که از قبل آن بر عهده اش گذاشته شده است داشته باشد  مورد خشونت و به عبارتی تعدی و تجاوز قرار می گیرد .

آمارها نتایج اسفباری در این زمینه به پژوهشگران ارائه می دهند .

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی زنان آمریکا (ناو) گزارش‌های جالبی در این زمینه ارائه کرده است .  به گزارش این پایگاه اطلاع‌‌رسانی درایالات متحده زنان جوان کم‌درآمددرسنین بین 20 تا 24 سال بیشتردرمعرض خشونت‌های خانگی وآزارهای جنسی قراردارند و در هر2 دقیقه یک نفرقربانی تجاوزمی‌شود.

ازهرپنج دختردانشجوی آمریکایی یک نفر مورد تجاوز قرارگرفته است و تنها کمتر از پنج درصد از این موارد به پلیس گزارش می‌شود.

پایگاه اینترنتی "اسلام فور تودی"، ازجمله مراکز اطلاع‌رسانی مسلمانان آمریکا، علاوه بر تصریح بر وجود تبعیض علیه عموم زنان در ایالات متحده آمریکا خاطر نشان میسازد که زنان مسلمان درامریکا با مشکلاتی به مراتب بیشتر مواجه هستند و بیش از یک زن غیرمسلمان در معرض تبعیض و آزار قرار دارند.

حال با توجه به این زن غربی نمی داند و یا نمی خواهد بداند که این تعریف تحقیری دلخراش را بر او تحمیل کرده است و وسیله ای برای نقض گسترده حقوق زنان را در این تمدن فراهم ساخته است .

یکی از بدترین موارد خشونت علیه زنان ،  موضوع تجاوز جنسی و فساد اخلاقی حاکم بر این روابط در ایالات متحده آمریکاست که آمار بالای آن ،  برخی مؤسسات خصوصی و مردم‌ نهاد آمریکایی را به تحقیق و پژوهش در این حوزه واداشته است.  آمار خشونت و تجاوز علیه زنان جامعه در آمریکا همچنان بالاست و به طور میانگین تخمین زده می شود در حال حاضر 17 درصد از آنها قربانی تجاوزگری ها هستند.

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به گسترش روز افزون آمار آزار و اذیت جنسی زنان در ارتش، آمارهای سال 2006 در این زمینه را یادآوری کرده و می افزاید: دراین سال بین 23 تا 33 درصد از زنان ارتش آمریکا مورد تجاوز قرارگرفته بودند.

اگر قرار باشد فمنیست ها به دنبال حقوق واقعی از کف رفته خود باشند باید مجامعی را تشکیل دهند و در خیابان ها به تظاهرات بپردازند که چرا مردان آن ها را در غرب وسیله ای برای عیاشی های خود می دانند و چه زیبا است که در اسلام حجاب برای آزاد زنان واجب شده است ، چرا که اسلام زنان آزاد را آزاد از وسیله التذاذ و تمایلات نفسانی مردان می داند و می خواهد ولی زنانی که خود را برده و کنیز می خواهند الزامی برای رعایت حجاب نداشته و در واقع از این نعمت الهی محرومند .

به هر ترتیب خشونت و نقض حقوق زنان ذاتی فرهنگ و تمدنی است که زنان را برای مردان و وسیله ای برای لذت جویی آنان می خواهد و تا زمانی که این تعریف تغییر نکند این «زن» حق و حقوقی نخواهد داشت تا از نقض آن ناله سر دهد و گلایه کند .

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بیمه حقوقی خدمتی نو از موسسه حقوقی چتر عدالت