سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امسال تحریم کردید؛ سال دیگر چه می کنید؟


وبلاگ > تقدسی، احسان - نمایشگاه مطبوعات سال جاری دیروز به کار خود پایان داد و فقط خاطره ای از آن در تاریخ ماند. برای اولین بار در تاریخ طیفی از رسانه ها نمایشگاه مطبوعاتی را که برگزار کننده آن نظام جمهوری اسلامی است، تحریم کردند. اتفاقی که درباره آن چند نکته گفتنی است:

اول- تحریم پیش از این بیشترین كاربرد را در ادبیات ضدانقلاب و مخالفین نظام در داخل داشت. این طیف معتقد به تحریم همه انتخابات ها و نمایش های حضور مردمی نظام، فارغ از اینكه كدام دولت برگزار كننده آن است، بوده و هستند. بازشدن باب تحریم ولو از یك نمایشگاه از سوی طیفی كه خود را دلواپس آرمان های نظام می داند اتفاق تازه ای بود كه می تواند در اینده باب توجیه را درباره سایر حركت های گروههای سیاسی ایران باز كند. برگزار كننده نمایشگاه مطبوعات نه وزارت ارشاد، نه معاون مطبوعاتی، نه دولت روحانی بلكه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

دوم- طیف تحریم كننده نمایشگاه مطبوعات، بهانه های فراوانی برای این رفتار كاملا سیاسی عنوان كردند. از اشكال در جانمایی، از قطع شدن یارانه( این بماند روزنامه ای كه مدعی بود دلیل شركت نكردنش در نمایشگاه قطع یارانه و.. بوده، حتی جانمایی نمایشگاه را نیز انجام داده بود و بنابر شركت داشت و...). حال سوال اینجاست كه برای سال آینده چه پاسخ و چه توجیهی خواهند داشت؟ آیا می توان تصور كرد سال دیگر هم بگویند چون برای ما حق بیشتری نسبت به سایر رسانه ها قائل نشده اید، تحریم می كنیم؟ از شواهد و قرائن اینگونه پیداست كه رسانه ها رضایت حداكثری از روش معاونت مطبوعاتی در عدم دخالت در جانمایی و... داشته اند و هرگونه تغییری در این رویه می تواند به اصالت نمایشگاه به عنوان محلی برای همه رسانه ها ضربه بزند.

سوم- نگارنده در خاطرش هست كه در زمان دولت قبل مكان غرفه ها نسبت مستقیمی با انتقاد یا عدم انتقاد از دولت قبل داشت. به این معنی كه رسانه هایی كه انتقاداتی به دولت قبل داشتند با دخالت مستقیم مسئوولان برگزاركننده نمایشگاه در پرت ترین و كم ترددترین مكان های نمایشگاه جا داده می شدند تا هم دولت پز شركت مخالفان را داده باشد و هم كسی از راهروی آنها تردد نكند. عجیب است اگر كسی اعتراض كند كه چرا مكان غرفه ها و امكان انتخاب مكان غرفه ها به خود رسانه ها داده شده.

چهارم- برخلاف آنچه تصور می شود رسانه های منتقد دولت نمایشگاه را تحریم نكردند. حضور پررنگ خبرگزاری دانشجو در نمایشگاه امسال و دهها سایت و نشریه منتقد در نمایشگاه خود دلیل محكمی است بر سیاسی بودن این حركت.


ویدیو مرتبط :
مضرات موسیقی از منظر علمی و پزشکی(شاید با دیدن این کلیپ موسیقی را تحریم کردید)