برنامه‌سازان کودک اپلیکیشن «چشمک» را راه‌اندازی کردند


 برنامه‌سازان کودک اپلیکیشن «چشمک» را راه‌اندازی کردندباشگاه خبرنگاران/ اپلیکیشن «چشمک» همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) رونمایی خواهد شد.
علیرضا آقایی تهیه کننده تلویزیون در خصوص فعالیت خود بیان کرد: شبکه مجازی «چشمک» دوم اردیبهشت همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: این شبکه مجازی در واقع یک اپلیکیشن است که کاربران می‌توانند آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، اپلیکیشن «چشمک» شامل مجموعه‌ای از آیتم‌های اختصاصی در ژانر کودک است.

تهیه کننده برنامه «هفت سین رو بچین» تصریح کرد: پیش تولید این شبکه نزدیک به 1 سال پیش آغاز شد و در حدود 7 ماه کارهای تولیدی آن به تولید انجامید. نزدیک به 13 گروه مختلف که به صورت تخصصی در گروه کودک برنامه سازی می‌کنند در این شبکه فعال هستند و آیتم‌های گوناگون را تولید می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله گروه‌هایی که با ما همکاری داشته‌اند عمو های فیتیله‌ای ،گروه چرا و پنگول، عمو مهربان و کاراکترهای عروسکی دیگر هستند.

محتواهای تولیدی در «چشمک» را گروههای تولید پشتیبانی کرده‌اند. انیمیشن ها نیز بصورت اورجینال تامین می‌شوند. برخی از این انیمیشن‌ها در ویدئو رسانه وجود داشتند که دارای مجوز هم هستند و به شکل VOD خریداری شده‌اند.

آقایی اظهار داشت: برنامه‌های این اپلیکیشن در حدود 600-700 دقیقه برنامه تولیدی است که به صورت پیوسته در شبکه قرار می‌گیرد. البته انیمیشن‌های تامینی نیز برای این شبکه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: شبکه «چشمک» دارای 2 بخش است که کاربران می‌توانند در یکی از آنها به صورت رایگان عضو شوند، عضویت در بخش دیگر با پرداخت حق عضویت همراه است.

آقایی عنوان کرد: وجه تمایز این اپلیکیشن مربوط به تولید اختصاصی آن است. حجم، تراکم و کیفیت خوب این شبکه را جای دیگری ندیده‌ایم، قاب فضای مجازی و تلویزیون دارای تفاوت های زیادی است و این فضا فرصت مناسبی برای ارائه کارهای جدید بوده است.

آقایی گفت: مهم ترین عاملی که باعث شد به فکر راه اندازی این اپلیکیشن باشیم نیازی بود که در بین کودکان احساس می کردیم در هر حال فضای مجازی به صورت جاری در اختیار کودکان قرار دارد،بنابراین حداقل کاری که می توانستیم انجام دهیم تولید محتوا و از بین بردن خلا در این فضا بود.

وی افزود:هدف اصلی اپلیکیشن «چشمک» بعد آموزشی همراه ابعاد تفریحی و سرگرمی است به علاوه این شبکه فتح بابی است تا دیگران همکاران در ژانرهای متفاوت به تولید محتوا بپردازند.

آقایی در پایان گفت: این اپلیکیشن به صورت آزمایشی از دوم اردیبهشت با بازه‌‎ی زمانی یک ماه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و پس از اتمام دوره به صورت آزمایشی مراسم رونمایی خواهیم داشت.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
چشمک زدن خنده دار کودک که تازه یادگرفته چشمک بزنه