سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانش آموزان آگاه به احکام دینی و مسائل اعتقادی باشند


حجت الاسلام محمود شربیانی، روز دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز این شهرستان با بیان اینکه آشناسازی جوانان با این احکام و مسائل، وظیفه مبلغان و روحانیان است، افزود: حضور روحانیان در نماز جماعت مدارس، فرصت مغتنمی برای انجام این وظیفه است.
وی، حضور روحانیان در مدارس برای انجام فریضه اقامه نماز و دیگر فعالیت های فرهنگی را ارزشمند خواند و اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه های کشور و اسلام هستند و باید برنامه ریزی مناسب و دقیقی برای ارتقای آگاهی آنان در خصوص احکام اسلامی و مسائل اعتقای و مذهبی انجام شود.
حجت الاسلام شربیانی، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: اقامه نماز به معنای گسترش خوبی ها و نابودی همه پستی هاست و باید از ظرفیت ستاد اقامه نماز این شهرستان به نحو احسن استفاده شود.
وی گفت: هیات های مذهبی وظیفه تبلیغ تعالیم و ارزش های نهضت حسینی را برعهده دارند و باید در عمل به این وظیفه مهم بیش از پیش تلاش کنند.
امام جمعه عجب شیر، یادآور شد: هیات های مذهبی در مناسبت های مذهبی در قالب دسته جات عزاداری مطابق سال های قبل به صورت متمرکز در میدان این شهر حضور یافته و آیین سینه زنی و زنجیرزنی را انجام داده و در ساعت مقرر در مسجد جامع تجمع کرده و به عزاداری بپردازند.
حجت الاسلام شربیانی، خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ نماز باید تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح و مناسبی شود و دبیران اقامه نماز ادارات باید در این راستا برنامه های اساسی اجرا کنند.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه بر ضرورت توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ نماز در محیط های اداری تاکید کرد و گفت: فرهنگ نماز باید در ادارات ارتقاء یابد.
ابراهیم طاهری، بر لزوم نظارت و ارزیابی فعالیت ستادهای اقامه نماز در دستگاه های اداری تاکید کرد و افزود: مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید برای توسعه فرهنگ نماز پیشگام باشند.
وی، مسوولان ادارات شهرستان را ملزم به بررسی وضعیت نمازخانه های ادارات کرد و یادآور شد: اقامه نماز جماعت از جمله ارکان اصلی دینی ماست و مسوولان اجرایی باید بیش از دیگران خود را ملزم به اجرای آن بدانند.
طاهری، نظارت مستمر بر وضعیت نظافت و بهداشت نمازخانه های ادارات را از جمله وظایف مدیران هر دستگاه اجرایی عنوان کرد و ادامه داد: در نظام اسلامی، اقامه نماز در ادارات به منزله حفظ شعائر دینی و انقلابی بوده و از ضروری ترین امور محسوب می شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7485/8023/6183

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیران ما به سینمای دینی اعتقادی ندارند !