سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شگفتی های سفر آیت الله جنتی به ورامین؛ «انقلاب در ورامین تکرار شد»


به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت محمدمهدی شیرمحمدی با عنوان "وقایع نگاری و شگفتی های سفر آیت الله جنتی به قرچک و ورامین؛ انقلاب در ورامین تکرار شد"‌به شرح ذیل می باشد:

سفر آیت الله جنتی به ورامین جهت حضور در «یادواره شهدای مدافع حرم» با استقبال پرشور و شگفتی های متعددی همراه بود که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود؛

* مراسم استقبال مردم ورامین از آیت الله جنتی از شهر قرچک آغاز شد. قرار بود ورود آیت الله جنتی به قرچک حدود ساعت 15 باشد که به دلیل ازدحام جمعیت  یک ساعتی به تأخیر کشید.

* مراسم استقبال مردم ورامین از مسجد جامع قرچک آغاز شد و آیت الله جنتی با استقبال امام جمعه شهرستان قرچک، در اجتماع پرشور مردم قرچک، لحظاتی را برای اهالی این شهر سخنرانی کرد و ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای این منطقه و اشاره به ذکر مصائب حضرت صدیقه طاهره (س)، حضور این مردم در صحنه را موجب احیای مکتب اهلی بیت (س) توصیف کرد.

* مردم قرچک و ورامین در قالب چندین دستگاه اتوبوس و دهها خودروی سواری و موتورسیکلت، کاروان استقبال از آیت الله جنتی را از قرچک تا وروامین همراهی کردند.

* آتی الله جنتی حدود ساعت 17 با استقبال آیت الله محمودی، امام جمعه شهرستان ورامین وارد این شهر شد و ابتدا به مزار شهدای مدافع حرم رفت و ضمن قرائت فاتحه برای این شهدا، لحظاتی را به گفتگو با تعدادی از بازماندگان شهدای مدافع حرم پرداخت.

* برنامه بعدی سفر آیت الله جنتی به ورامین، حضور در اجتماع پروشور اهالی این شهرستان در میدان امام حسین(ع) بود، اجتماع مردم در این میدان چنان زیاد بود که عزیمت خودروی حامل آیت الله جنتی به جایگاه دقایق طولانی به طول انجامید و این خوردرو و تعدادی از خودروهای همراه کاروان، به دلیل ازدحام جمعیت آسیب دیدند.

* آیت الله جنتی سپس در ساعت 17:30 در اجتماع پرشور میدان امام حسین (ع) ورامین سخنرانی کرد و ضمن تقدیر از ابراز احساسات مردم شهیدپرور ورامین، از هوشیاری آنها در برابر استکبار جهانی از سال 1342 و نیز فتنه 88 تقدیر و تشکر کرد و این تقدیر با ابراز احساسات متقابل مردم کواجه می گردید.

* تعدادی از مسئولان فرهنگی و تبلیغاتی شهرستان ورامین با مقایسه این اجتماع با اجتماعات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و 9 دی 88، اذعان می کردند که «انقلاب در ورامین تکرار شد.»

* آیت الله جنتی، لحظاتی حدود نیم ساعت قبل از اذان مغرب اجتماع میدان امام حسین (ع) را به قصد عزیمت به منزل امام جمعه این شهرستان ترک گفت و مردم ورامین، تا نزدییکی بیت آیت الله محمودی، با شعارهای «مرگ بر انگلیس» و «عمار انقلابی؛ حمایتت می کنیم» مهمان خود را با راهپیمایی همراهی کردند.

* آیت الله جنتی در منزل امام جمعه ورامین لحظاتی را با خبرنگاران رسانه های جمعی گفتگو کرد و سپس همراهان نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت ایشان، اقامه کردند.

* برنامه اصلی این سفر حضور در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) محل برگزاری نماز جمعه شهرستان ورامین بود که در نزدیکی بیت آیت الله محمودی قرار داشت. در این مسجد اجتماع پرشوری با عنوان «یادواره شهدای مدافع حرم» برگزار شد.

* قبل از سخنرانی آیت الله جنتی در این یادواره و نیز اجتماعات پرشور قرچک و میدان امام حسین (ع)، مسئولان برنامه اشاره می کردند؛ «صدای آمریکا، اعتراف کرده است که سفر آیت الله جنتی به شهرستان ورامین، که آغاز گر قیام 15 خرداد بود، معادلات انتخابات را تغییر خواهد داد.»

* در همه اجتماعات قرچک و ورامین، قبل از سخنرانی آیت الله جنتی، مردم شعارهای پرشوری در حمایت از «دومین مظلوم انقلاب» سرداده و بیشترین شعارهای ضد استکباری با «مرگ بر انگلیس» آغاز و با مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آغاز می شد.

* قبل از سخنرانی آیت الله جنتی در «یادواره شهدای مدافع حرم» کودکی خردسال از بازکاندگان شهدای مدافع حرم، همراه با یکی از فرماندهان «فاطمیون» همراه با دسته گلی، پرچم مبارزان فاطمیون را به «آیت الله جنتی» اهدا کردند.

* قبل از سخنرانی آیت الله جنتی، چند نفر از ذاکران اهل بیت(س) که اتفاقا خود نیز از مدافعان حرم بودند اشعاری زیبا در وصف حضرت صدیقه طاهره (س)، سلحشوری مردم ورامین، و تجلیل از ایستادگی مظلومانه و البته مقتدرانه آیت الله جنتی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی را با ابراز احساسات پرشور حاضران خواندند.

* آیت الله جنتی در ابتدای سخنرانی خود ضمن تجلیل از پیشتازی مردم ورامین برای گشودن باب شهادت در سال 1342 گفت؛ «من در این شهر، بوی بهشت را استشمام می کنم.» و سپس تصریح کرد: «از درهای بهشت «باب الجهاد» است. در 15 خرداد 1342 شما با اهدای خون عزیزان خود، این باب را که قرنها مسدود بود، دوباره گشودید. بنابراین همانند شهدای بدر، که پیشگام در اسلام بودند، شهدای شما مقام بزرگی دارند زیرا پیشگام در نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بودند. بعد هم در حوادث منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و فتنه 88 و نیز دفاع از حرم اهل بیت در سوریه، حضور شما در صحنه موجب گردید  «باب الجهاد» باز بماند.» این تجلیل آیت الله جنتی با استقبال فوق العاده حاضران مواجه گردید.

* آتی الله جنتی سخنان خود را در سه بخش حول محورهای تجلیل از مردم ورامین و نیز مقام شامخ شهدای، توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و اهمیت انتخابات مخصوصا انتخابات «مجلس خبرگان رهبری» سخن گفت.

* پایان بخش سفر آیت الله جنتی به ورامین حضور در ضیافت حوزه علمیه کوثر بود که در آن جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم، علمای اعلام و شخصیت های فرهنگی این شهرستان، نیز حاضر بودند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اجرای میری سفر در ورامین