فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



باوجود اعلام شناسایی برادرم توسط مسئولان حج هنوز از پیکرش خبری نیست


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، 111 روز از فاجعه غم‌بار منا و از دست دادن بیش از 460 نفر از هموطنانمان در این فاجعه می‌گذرد و هنوز تکلیف تعدادی از پیکر‌ها از جمله پیکر دو قاری مهاجر الی‌الله محمد‌سعید سعیدی‌زاده و فواد مشعلی مشخص نیست.

درحالی پیکر دو قاری مهاجر الی‌الله هنوز پیدا نشده که هفته گذشته مسئولان سازمان حج و زیارت از شناسایی پیکر این دو عزیز خبر داده بودند.

علی سعیدی‌زاده برادر محمد‌سعید‌ سعیدی‌زاده قاری مهاجر الی‌الله در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شناسایی پیکر برادرش گفت: حدود دو هفته پیش از طرف سازمان حج و زیارت خبر شناسایی پیکر برادرم به ما اعلام شد و ما با شنیدن این موضوع کمی التیام یافتیم، اما اکنون پس از گذشت دو هفته هنوز خبری از پیکر سعید نیست و این اتفاق روح ما را بیش از گذشته آزرده است.

وی با اشاره به اینکه نمونه آزمایش DNA حدود 16 روز پیش از پیکر‌ها گرفته شده گفت: چهار روز قبل از اعلام شناسایی پیکر سعید گویا از پیکر‌های بازگردانده شده نمونه مغز استخوان برای انجام آزمایش DNA گرفته و چهار روز بعد به ما خبر شناسایی برادرم را دادند. اما اکنون بعد از گذشت 12 روز خبری از پیکر سعید نیست و مسئولان حج و زیارت می‌گویند جواب آزمایش آماده نشده است.

برادر قاری مهاجر الی‌الله وضع روحی خانواده‌اش را نا مناسب توصیف کرد و گفت: متأسفانه این فاجعه و بدتر از آن پیدا نشدن پیکر برادرم شرایط سختی برای خانواده ما رقم زده تا جایی که پدرم دچار ناراحتی قلبی و جراحی قلب باز شد و مادرم به دلیل گریه زیاد مشکل چشمی پیدا کرده است. حال در چنین شرایط سختی مسئولان حج و زیارت خبر شناسایی سعید را به ما می‌دهند و عدم تحقق این خبر زخم 111 روزه داغ برادرم را تازه کرده است، تا جایی که من از نگرانی پدر و مادر چند روز است که زندگی و همسر و فرزندم را رها و به کنار پدر و مادر آمده‌ام تا مبادا خدای ناکرده اتفاقی برای آنها رخ دهد.

علی سعیدی‌زاده با اشاره به اینکه ما نشانه‌هایی داریم که حتی از روی استخوان هم می‌توانیم پیکر سعید را شناسایی کنیم، گفت: درحالی نظر سازمان حج و زیارت به ناگاه تغییر کرد که من بعد از اعلام شناسایی پیکر سعید به آنها گفتم: نشانه‌هایی دارم که حتی از روی استخوان هم می‌توانم او را شناسایی کنم اما به یکباره همه چیز تغییر کرد  و خبری از پیکر سعید نشد.

وی در پایان از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست تا در روند رسیدگی به شناسایی پیکر‌های باقی‌مانده درگذشتگان منا شتاب کنند و در این خصوص اظهار داشت: باور کنید شب و روز بسیار به ما سخت می‌گذرد و مادرم هنوز عروج سعید را نپذیرفته است. از این رو از مسئولان سازمان حج درخواست می‌کنم که در روند شناسایی پیکر‌ها شتاب کنند و تا از خبری مطمئن نشده‌اند آن را به خانواده‌ها اعلام نکنند، زیرا با لطمه‌های جبران ناپذیری روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/INW1I9


ویدیو مرتبط :
انعکاس خبری اولین نشست خبری نخستین کنگره ملی شناسایی و