ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مسابقات آسیایی «او- اسپرت » به میزبانی اصفهان برگزار می شود


به گزارش ایرنا، محمدقاسم منوچهری عصر سه شنبه در ستاد برگزاری ششمین دوره مسابقات آسیایی او- اسپرت به میزبانی اصفهان، افزود: این سومین تجریه ایران در میزبانی این رویداد آسیایی است و برای نخستین بار در شهر اصفهان برگزار می شود.
رییس انجمن او- اسپرت ایران اظهاركرد: این مسابقات از 31 اردیبهشت تا 4 خرداد ماه در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان و در 2 بخش آقایان و بانوان در سالن پیروزی و همچنین پارك ساحلی ناژوان( برای مسابقات ساحلی) برگزار می‌شود.
وی اضافه كرد: فیلیپین، هند، اندونزی، افغانستان، عمان، لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، بنگلادش و ایران تیم های حاضر در این رقابتها خواهند بود.
به گفته منوچهری تمامی تیم ها با نفرات اصلی پای به میدان می گذارند و اندونزی، عمان، افغانستان، لبنان و عراق رقبای اصلی كشورمان بشمار می روند.
وی با بیان اینكه این رشته از جمله معدود رشته هایی است كه مسابقات آقایان و بانوان بطور همزمان برگزار می شود، ادامه داد: رقابتهای آسیایی بانوان و آقایان نیزبطور همزمان برگزار می شود
رییس انجمن او- اسپرت ایران تصریح كرد: داوران رقابت ها به غیر از داوران ایرانی و اصفهانی، داورانی از اروپا و از كشورهای رومانی، تركیه و آذربایجان خواهند بود و داوران این سه كشور مسابقات نهایی را قضاوت خواهند كرد.
رییس انجمن او- اسپرت ایران تصریح كرد: انجمن او- اسپرت كشور كه امروزه در فدراسیون‌های مختلف فعالیت دارد، میزبان رویدادهای منظمی در تقویم فدراسیون جهانی شده است و تمام تلاش این انجمن این است كه در سال 95 به یك فدراسیون مستقل تبدیل شود.
منوچهری خاطرنشان كرد: انجمن او- اسپرت ایران بنیانگذار فدراسیون جهانی او- اسپرت است و ما به‌ عنوان متولیان فدراسیون جهانی او- اسپرت، سهم بیشتری در تصمیم‌گیری این رشته در بعد جهانی خواهیم داشت.
وی افزود: قرار است برترینهای این دوره از مسابقات به «بازی‌ های جهانی ورزش برای همه» به میزبانی جاكارتای اندونزی، اعزام شوند.
او اظهاركرد: اصفهان شهری است كه مدعی پایتخت ورزش ایران است و انتظار می‌رود كه مسئولان فضا را برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها بهتر از رویدادهای قبلی فراهم كنند. برگزاری چنین رویدادی در سطح آسیایی از حساسیت بالایی برخوردار و نیازمند كمك و حمایت مقامات استانی است.
منوچهری تصریح كرد: انتظار ما این است كه شخص استاندار ریاست ستاد برگزاری مسابقات را بر عهده گیرد و مدیركل ورزش و جوانان استان اصفهان در جایگاه قائم‌مقام ستاد قرار گیرد و ما هم به‌ عنوان سربازان همیشه در ركاب این رشته در كمیته‌ها و لایه‌های پایینی كار خواهیم كرد.
او خاطرنشان كرد: اگر سطح در این موضوع تعریف نشود، انتظار نخواهیم داشت كه مطبوعات، رسانه‌ها، اسپانسرها و ادارات مختلف در این رویداد حضور پیدا كنند و یا حضوری كم‌رنگ خواهند داشت.
وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی در ایران و اصفهان باعث تقویت گردشگری ورزشی می‌شود. از دستگاه‌هایی مانند اداره‌كل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان انتظار داریم پاشنه ‌كشیده‌تر از همه در این مسابقات حضور داشته باشد.
رئیس هیات ورزشهای رزمی استان اصفهان نیز گفت: میزبانی این مسابقات موضوعی فراملی است و برگزار كردن چنین رویدادی نیاز به هماهنگی‌های بین بخشی در استان، كشور و در سطح آسیا دارد.
حمیدرضا پارسی ‌منش افزود: این اولین مسابقاتی است كه هیئت ورزش‌های رزمی استان اصفهان به‌ صورت فرا ملی برگزارمی‌كند و به همین جهت از حساسیت خاصی برخوردار است، ستاد برگزاری این رقابتها ظرف چند روز آینده تشكیل می شود و امیدواریم تمام نهاد ها و دستگاه های استان با تعامل و همكاری فراوان در راه هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات و میزبانی شایسته گام بردارند.
رییس كمیته ورزش ‌های رزمی انجمن او- اسپرت ایران نیز اظهاركرد: مسابقات در سه بخش ذهنی، هنری و رزمی برگزار می‌ شود.
محمدرضا عبدی اضافه كرد: رقابتهای بخش رزمی بر روی سكو و مسابقات هنری و ذهنی نیز در كنار سكو برگزار خواهد شد.
او- اسپرت از مخفف عبارت اوریجینال پرشین اسپرت استخراج شده كه برند تجاری ورزشهای پارسیان اصیل است و در سال 1378 توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان در همدان پایه گذاری شده و با موفقیت به بازار جهانی ورزش عرضه شد.
بخشی از تشكیلات ملی این رشته ورزشی توسط سازمان تربیت بدنی وقت مجوز فعالیت دریافت كرد. تشكیلات بین المللی این رشته ورزشی برابر با مقررات بین المللی در دسامبر 2005 در همدان تاسیس شد.
پس از پالایش و بررسی های لازم سرانجام دركمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران ضمن معرفی فدراسیون جهانی او-اسپرت و محمد قاسم منوچهری بعنوان بنیانگذار آن، مركزیت و دبیرخانه این رشته ورزشی را در جمهوری اسلامی ایران به تمامی كمیته های ملی المپیك كشورها اعلام و گزارشی از توسعه و عملكرد قابل توجه این رشته ایرانی را به شورای المپیك آسیا ارسال كرد.
ساختار فنی چند ورزشی او اسپرت یا ماهیت چند رشته ای بودن آن از بازیهای ملی الك دولك، تیركمان ، دوز، لی لی، شنا و زورآزمایی اقوام پارسی شكل گرفته كه طی یك فرایند مطالعاتی عمیق و صنعتی، مدرن سازی و به صنعت ورزش تبدیل شده است.
این رشته شامل 30 درصد ورزش های ساحلی (تركیب مچ اندازی، شنا و دویدن همراه با عبور از موانع در ساحل)، 40 درصد ورزش های هنری (تركیب مهارتهای سرعتی رقابتی و عبور از موانع همراه با حركات آكروباتیك و مهارتهای ذهنی) و 30 درصد ورزشهای مبارزه ای (نبرد آزاد، نبرد تركیبی و نیمه آزاد) است كه با استفاده از واژگان پارسی و نامهای باستانی شهرهای ایران از قبیل آمادای، اهمتان، ایساتیس، كاسپین، آكسایا، اوكسیان و اسپدان تكنیك ها و رشته های تحت پوشش آن نام گذاری شده است.
6020/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خبر برگزاری پنجمین مسابقات آسیایی او-اسپرت در همدان