فرهنگسراهای شهر تهران میزبان ۱۶ گروه موسیقی می‌شوند


فرهنگسراهای شهر تهران میزبان ۱۶ گروه موسیقی می‌شوند

مهر/ در دومین روز از جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی، شنبه پنجم دی ماه گروه‌های مختلف موسیقی از ۸ استان ایران و ۷ کشور در فرهنگسراهای اندیشه، ارسباران، ابن سینا و بهمن روی صحنه می‌روند.
نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی در دومین روز شنبه پنجم دی میزبان ۱۶ گروه موسیقی از ۸ کشور مسلمان جهان است.

بر این اساس در فرهنگسرای اندیشه، گروه موسیقی «امقران» از کشور مراکش و گروه «چشتیه» از کشور افغانستان از ساعت ۱۸ تا ۱۹ به اجرا می‌پردازند و در ادامه گروه‌های موسیقی «آفتاب» از استان لرستان و «کرمانج» از خراسان روی صحنه می‌روند.

فرهنگسرای ارسباران هم میزبان چهار گروه موسیقی خواهد بود. طبق برنامه در سالن آمفی تئا‌تر این فرهنگسرا گروه موسیقی «شوشا داغلاری» از کشور جمهوری آذربایجان و گروه «کاماندار مکتبی» از کشور گرجستان و سپس گروه‌های «عاشیقلار» از استان آذربایجان‌شرقی و «مهر آیین» از کردستان به اجرای موسیقی می‌پردازند.

نوازندگان گروه «حضرت رسول الله» از کشور عراق و گروه سنتی «نوا» به همراه هنرمندان گروه «آوای شول» استان گیلان و هنرمندان گروه «هامون» سیستان و بلوچستان نیز ساعت ۱۸ شنبه در سالن نغمه فرهنگسرای بهمن به اجرای موسیقی می‌پردازند و فرهنگسرای ابن سینا هم میزبان چهار گروه موسیقی «کارس کایناغی» از کشور ترکیه، «آسمان» از تاجیکستان، «انتظار» از استان مازندران و «آوای موج» از استان بوشهر است.

نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی همزمان با هفته وحدت، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور هنرمندان ۸ استان کشور و ۷ گروه از کشورهای مسلمان، تا هفتم دی در فرهنگسراهای پایتخت در حال برگزاری است و آیین اختتامیه در شب میلاد پیامبر اعظم (ص) در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار خواهد شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
فیلم موبایلی تهران،شهر موسیقی و گل، راه یافته بخش تهران