سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واشنگتن پست گزارش داد: فناوری‌ برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی


واشنگتن پست گزارش داد: فناوری‌ برای جاسوسی از شهروندان آمریکاییخبرگزاری صدا و سیما/ پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم جاستین جووِنال نوشت: تاکنون اعتراضات مردم و فعالان اجتماعی در آمریکا به این موضوع بوده است که چرا آژانس امنیت ملی آمریکا از شهروندان معمولی آمریکایی جاسوسی می کند. این در حالی است که اخیراً اداره پلیس شهر فِرزنو در ایالت کالیفرنیا فاش ساخته است که نیروهای پلیس آمریکا در بسیاری از شهرهای این کشور، از فناوری‌های مشابه برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات درباره شهروندان استفاده می‌کنند.
حامیان حقوق مدنی در آمریکا به شدت به این نوع فناوری‌ها اعتراض دارند و می گویند: اول اینکه اطلاعات جمع‌آوری شده از مکالمات تلفنی و سایر فعالیت‌های شهروندان آمریکایی توسط پلیس، بدون اخذ مجوز دادگاه و بدون اطلاع شهروندان صورت می‌گیرد. در ثانی اینکه احتمال اشتباه در تجزیه و تحلیل این نوع نرم‌افزارها بسیار قابل توجه است و در آخر اینکه نیروهای پلیس با استفاده از هزاران دوربین مدار بسته هرگونه حرکات شهروندان را بدون اطلاع آنان تحت نظر دارند.
شایان ذکر است که اداره‌های پلیس آمریکا این نوع تجسس‌ها را از مردم، به صورت کاملاً مخفیانه و بدور از هرگونه نظارت از سوی نهادهای دولتی آمریکا انجام می‌دهند که به غیر از احتمال اشتباه در بررسی‌ها و نتیجه گیری‌های آن، احتمال سوء استفاده‌های گسترده از این همه اطلاعات انبوه درباره شهروندان آمریکایی، آن‌هم به بهانه مقابله با تروریسم یا مبارزه با جرم و جنایت،‌ وجود دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
اعتراض واشنگتن پست به مسابقه کاریکاتور ترامپ در ایران