گسترش همکاری علمی دانشگاه علوم بهزیستی با دانشگاه علوم کاربردی آلمان


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با دانشگاه علوم کاربردی کشور آلمان به وسیله پروفسور مارکوس اشتوک، مسؤول روابط بین‌الملل این دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر حمیدرضا خانکه درباره این تفاهم‌نامه گفت: دانشگاه علمی کاربردی آلمان بیش از هر چیز، در حوزه روانشناسی حوادث و سلامت در ترافیک و حوادث فعالیت می‌کند و همکاری آن دانشگاه با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این حوزه خواهد بود.

وی افزود: تبادل دانشجو، اجرای پژوهش‌های مشترک و انجام بازدیدهای مشترک از جمله مفاد تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه است که مطمئنا به تولید علم در این خصوص که نیاز جامعه ایران است، کمک خواهد کرد.

رییس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریت‌های پزشکی همچنین اظهار کرد: با توجه به توان علمی و تجربه ارزشمند پروفسور اشتوک قرار شده تا وی شخصا به عنوان هیات علمی پاره وقت نیز با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همکاری کند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 21 گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات از جمله مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریتهای پزشکی به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 700 نیروی متخصص در رشته‌های خاص حوزه‌های «رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (و تعیین‌کننده‌های آن)، سلامت روانی و توانبخشی» می‌پردازد و در برخی از این رشته‌ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره‌های تحصیلات تکمیلی و phd و در بعضی از آنها، نخستین مجری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علمی کاربردی