سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



جدال با استرس با چسبی بر پیشانی


سلامت نیوز: اختلال استرسی پس از ضایعه روانی اختلالی است که فرد با مشاهده یک حادثه استرس‌زا یا قرار گرفتن در چنین موقعیتی، دچار حالات اضطرابی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، محققان به‌تازگی چسبی ابداع کرده‌اند که روی پیشانی قرار می‌گیرد و با تحریک الکتریکی مغز هنگامی که فرد خواب است، می‌تواند علائم استرسی بیمار را کاهش دهد.

به گزارش «رویترز»، یکی از محققان موسسه رفتاری انسانی و علوم عصب‌شناسی SEMEL لس‌آنجلس با این روش جدید سعی کرده‌اند درمانی را برای این اختلال بیابند. آنها با تحریک عصب سه‌شاخه مغز با استفاده از الکترودها و چسب تماسی که شبیه چسب زخم است، این کار را انجام می‌دهند.

بیمار با چسباندن این چسب روی پیشانی پیش از خواب، جریان الکتریکی را دریافت می‌کند که سیگنال‌هایی را به نقطه‌ای از مغز می‌فرستد که تنظیم خلق‌وخو، رفتاری و شناختی را بر عهده دارد. استفاده از این چسب تا 30 درصد علائم این اختلال استرسی را کاهش می‌دهد. پزشکان امیدوارند این روش بتواند اختلالات مغزی شامل صرع، بیش‌فعالی و سندروم پس از ضربه مغزی را درمان کند.


ویدیو مرتبط :
استرس خوب و استرس بد - دکتر شهرام رحیمی