حضور چهره‌های مختلف در برنامه کتاب‌گردی


روحانیون، اهل قلم، مسئولان، نویسندگان، دانشگاهیان و ورزشکاران پنج‌شنبه 28 آبان در شهرهای مختلف کشور ازجمله تهران، قم، مشهد، شیراز، نیشابور و ... به کتاب‌فروشی‌ها می‌روند.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی چند روز پیش با انتشار فراخوانی با دعوت مردم و اهل فرهنگ و هنر برای رفتن به کتاب‌فروشی‌ها و خرید کتاب عنوان کرد: امسال هم به پیشنهاد برخی از عزیزان این دعوت را تکرار می‌کنیم و از همه کسانی که نزد مردم احترام دارند، می‌خواهیم که به این حرکت بپیوندند و با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند، از مردم برای رفتن به کتاب‌فروشی دعوت کنند. دعوت عام برای رفتن به کتاب‌فروشی‌ها در همه روزهای سال و دعوت اختصاصی برای روز پنج‌شنبه ۲۸ آبان آخرین روز هفته کتاب. از مردم دعوت می‌کنیم در این روز به کتاب‌فروشی‌های شهر‌هایمان سر بزنیم و کتاب بخریم و از آنان به خاطر اشتغال به این شغل شریف قدردانی کنیم و برای آینده کشورمان کاری کنیم که این شغل رونق بگیرد.

بر اساس خبر رسیده، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت داده است تا پنج‌شنبه 28 آبان در برخی کتاب‌فروشی‌ها حاضر شود.

همچنین آیت‌الله سبحانی، یکی از مراجع عظام تقلید روز پنج‌شنبه در مجتمع ناشران قم حاضر می‌شود. در عین حال کانون نویسندگان قم، اتحادیه ناشران قم و تعاونی ناشران قم برنامه‌هایی را با حضور جمعی از نویسندگان و پژوهشگران در مجتمع ناشران قم تدارک دیده‌اند.

آیت‌الله ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه و خطیب نماز جمعه قم، آیت‌الله علوی بروجردی از استادان حوزه علمیه قم، آیت‌الله یثربی و جمعی دیگر از علما و روحانیون نیز پنج‌شنبه 28 آبان در انتشارات انصاریان یکی از قدیمی‌ترین انتشاراتی‌های قم حاضر می‌شوند. انتشارات انصاریان کتاب‌های حوزه معارف شیعه را به زبان‌های خارجی منتشر می‌کند.

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، آیت‌الله حسینی صدر، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده، علی‌اصغر رضوانی، محمدباقر انصاریان و جمعی از نویسندگان و طلاب قم پنج‌شنبه به انتشارات دلیل ما در شهر قم می‌روند.

انتشارات محراب قلم نیز به مناسبت هفته کتاب و روز کتابگردی، عصر پنج‌شنبه 28 آبان در نشستی با حضور احمد مسجدجامعی در شهر کتاب ونک میزبان اسدالله امرایی،‌ جعفر ابراهیمی (شاهد)،‌ غلامرضا امامی،‌ شهرام اقبال‌زاده و مهدی ضرغامیان خواهد بود.

رسول خادم، نصرالله کاکاوند و مونا کاکاوند نیز ورزشکارانی هستند که پنج‌شنبه در برخی کتاب‌فروشی‌های شهر تهران حضور پیدا می‌کنند.

انتشارات سحاب نیز از ساعت 16 تا 18 میزبان جمعی از نویسندگان و تهران‌پژوهان کشور است. روز پنج‌شنبه، هوشنگ قاسمی، هوشمند فینی، فرهاد تهرانی، محمدرضا سحاب و محمودیان به این انتشارات می‌روند.

همچنین ناصر تکمیل همایون و خسرو خورشیدی دو نفر از تهران پژوهان سرشناس کشور روز پنج‌شنبه به محل انتشارات کتابسرا در خیابان خالد استانبولی می‌روند.

الهه کولایی، استاد علوم سیاسی دانشگاه ضمن حمایت از فراخوان احمد مسجدجامعی برای حضور در کتاب‌فروشی‌ها اعلام کرده است که فردا در این برنامه فرهنگی شرکت خواهد کرد.

اهل قلم و مقامات شهر نیشابور هم به فراخوان کتابگردی پاسخ مثبت دادند و در کتاب‌فروشی‌های این شهر حضور می‌یابند. غلامحسین مظفری، فرماندار سیدعباس حسینی شهردار، احمد همت‌آبادی رییس شورای اسلامی شهر، عباس کرخی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد زمانی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی صبح پنج‌شنبه در کتاب‌فروشی‌های نیشابور حضور می‌یابند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کتاب گردی احمد مسجد جامعی در روز #کتابگردی