علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دلیل عمده مشکلات جامعه دیده نشدن آموزش و پرورش است


به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز همایش مانور مبارزه با اعتیاد با هدف آگاهی بخشی و برای جامعه هدف مربیان پرورشی و مشاوران و مدیران مدارس خرمشهر در سینما نخل خرمشهر برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در این همایش رسالت آموزش و پرورش را آگاهی بخشی و تربیت انسان خواند و اظهار کرد: آموزش و پرورش نرم فزار بسیار سختی است که هرکس اجازه ورود به آن را ندارد. بنا به تعبیر شهید رجایی عاشقی و دیوانگی لازمه ورود به عرصه آموزش و پرورش است.

عبدالحافظ عنبری تصریح کرد: من مدت ها است که به این سخن رسیده ام و دریافته ام که اگر کسی در این حوزه عاشق و دیوانه کار نباشد خروجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز اگر کمتر از تلاش های خود نتیجه گرفته ایم و آنچه را که می خواستیم به دست نیاورده و فرزند صالح، شهروند سالم و انسان صالح تربیت نکرده ایم به این علت است که همان عنصر عشق و دیوانگی که در واقع ضلع معنوی داشته و منتصب به عشق به پروردگار است را کمتر داشته ایم.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر وظیفه مربیان پرورشی، مشاوران و مدیران را وظیفه ای سنگین خواند و خمیر مایه این وظیفه را عشق اولیه دانست.

وی با اشاره به موضوع اعتیاد بر اهمیت توانایی «نه گفتن» تاکید کرد و گفت: «نه» گفتن به اعتیاد «نه» مناسب است و باید به دنبال آموزش گفتن «نه» مناسب در زمان و فضای مناسب باشیم.

عنبری در ادامه توجه بیشتر به سیستم آموزش و پرورش را مهمترین راه برای پیشگیری از گرایش به مسیرهای ناصحیح همچون مصرف مواد مخدر برشمرد و اظهارکرد: اگر سیستم جایگاه آموزش و پرورش را در اجرای آموزه های اجتماعی  درک کند، تمام اعتبارات خود را صرف آموزش و پرورش می کرد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر با بیان اینکه تمام مشکلات امروز در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به دلیل کم توجهی به آموزش و پرورش است، افزود: اگر به آموزش و پرورش و معلمان ایمان آورده شود ما مشکلات کمتری خواهیم داشت اما امروز اعتبارات به جای صرف شدن در آموزش و پرورش صرف مصارف دیگر می شود  .

وی در ادامه بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که سیستم باید به این نتیجه برسد که آموزش و پرورش در صف مقدم است و این موضوع را با تمام سازمان هایی که با آنها در ارتباط هستیم اعم از فرمانداری و سازمان منطقه آزاد اروند مطرح و تاکید کرده ایم که باید بخش اعظم اعتبارات در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا خروجی مناسب به دست آید.

عنبری تاکید کرد: اگر شهروند خوب تربیت نکردیم، با بحران انرژی و بحران مفاهیم مواجه هستیم به این دلیل است که آموزش و پرورش ضعیف است و آموزش و پرورش ضعیف امکان تربیت فرد خوب را ندارد.

وی افزود: اعتراف می کنیم که نتوانستیم شهروند سالم تربیت کنیم و در مقابل این شجاعت را نیز داریم که بگوییم ما دیده نشده ایم، اعتبارات خوب به ما داده نشد، معلمان خوب رصد و استخدام نشدند و بخش اعظم مشکلات جامعه به این برمی گردد که آموزش و پرورش خوب دیده نشده است.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر با تأکید بر اینکه هر جامعه ای که آموزش و پرورش را نبیند محکوم به شکست است، تصریح کرد: بخش اعظمی از معلمان با وجود تمام این شرایط از معلم شدن تأسف نمی خورند و پایبند به تعهدات خود هستند. هرچند که جامعه ما معلمان را درک نمی کند اما هنوز سعی می کنیم در کسوت معلمی وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود به تکمیل مرکز رفاهی فرهنگیان خرمشهر و احداث سالن جلسات یکصد نفره تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: احداث سالن جلسات ۱۰۰ نفره در محل اداره آوزش و پرورش در دستور کار قرار دارد که پس از احداث به یکی از بهترین سالن های استان و از جمله کارهای ماندگار در اداره تبدیل خواهد بود.

عنبری همچنین به راه اندازی خانه کنکور در خرمشهراشاره کرد و از مشاوران خواست تا هرچه زودتر مرکز مشاوره را در این محل راه اندازی کنند.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر از برنامه ریزی برای افزایش ۱۰ درصدی پذیرفته شدگان در رشته های پزشکی و مهندسی در کنکور امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اجرای برنامه های تدوین شده برای ارتقای سطح علمی متقاضیان شرکت در کنکور شاهد افزایش بیشتر این درصد طی ساله های آتی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این برنامه سید علی سجادی مشاور و مدرس دانشگاه درباره اعتیاد، انواع گرایش به سمت و سوی مواد افیونی، پیشگیری، راه های ابتلا، و روش های درمان با تکیه بر علم روانشناسی مطالبی را بیان کرد.

مانور یک هفته ای مبارزه با اعتیاد از ۲۳ آذر ماه آغاز و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
عمده ترین دلیل موفقیت شرکت های نوپا