سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تماس تلفنی «حیدر العبادی» با سران برخی کشورهای اسلامی و عربی درباره مبارزه با تروریسم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، عصر چهارشنبه (دیروز) به منظور بررسی پرونده جنگ با داعش با سران برخی کشورهای اسلامی و عربی از جمله ایران، عربستان، مصر، امارات، قطر و کویت گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

 گفت‌وگو با حسن روحانی

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور عراق از مکالمه تلفنی نخست وزیر عراق با حسن روحانی خبر داد.

‏«حمید ابوطالبی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که در این تماس تلفنی گزارش آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و نظامی عراق و تبیین تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم، عزم راسخ آن کشور برای ریشه‌کنی تروریسم درعراق و منطقه، ضرورت یکپارچگی داخلی و منطقه‌ای درپیروزی بر تروریسم و داعش، تشریح تلاشهای مردم عراق برای برقراری ثبات وامنیت پایدار در آن کشور و ضرورت صلح وثبات پایدار در منطقه و توسعه روابط و تقویت همکاری‌ها با ایران بررسی شد.

بر اساس این گزارش، روحانی تاکید کرد که مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی از جمله داعش، مسئولیت مهمی بر گردن کلیه کشورهای منطقه جهان است و جمهوری اسلامی ایران نیز در این نبرد، در کنار دولت و ملت عراق است و از هیچ تلاش و حمایتی در این زمینه دریغ نمی‌ورزد.

گفت وگو با رئیس‌جمهور مصر

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که حیدر العبادی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر نیز گفت‌وگویی تلفنی داشت و بار دیگر بر تلاش عراق برای تقویت همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه دو طرف درباره اهمیت همسویی تلاش‌ها در منطقه برای مقابله با تروریسم و پیروزی‌های مستمر نیروهای عراقی علیه داعش گفت‌وگو کردند.

در مقابل السیسی نیز پیروزی‌های نیروهای عراقی علیه داعش را تبریک گفت و تاکید کرد که کشورش خواستار بازگشت امنیت و ثبات به عراق است و مصر به طور کلی در جنگ با تروریسم از عراق حمایت می‌کند.

گفت‌وگو با ملک سلمان

نخست‌وزیر عراق با پادشاه عربستان درباره اوضاع سیاسی و امنیتی حاکم در عراق و منطقه و نبرد با داعش با ملک سلمان گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: عراق به پیروزی نهایی بر تروریسم نزدیک است  و طرح‌های متعددی برای از بین بردن تروریسم و آزادی همه شهرها از اشغال داعش دارد.

در مقابل ملک سلمان نیز با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌ها میان دو کشور و جنگ با گروه‌های تروریستی گفت که کشورش از عراق در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کند.

وی با آرزوی موفقیت برای العبادی در روند اصلاحات بار دیگر او را برای سفر به عربستان به عربستان دعوت کرد.

گفت‌وگو با پادشاه اردن

این گفت‌وگوی تلفنی نیز حول محور نبرد با داعش و گروه‌های تروریستی در منطقه بود و نخست‌وزیر عرالق خواستار همکاری‌های بیشتر امان در شرایطی که آزادی استان الانبار در حال تکمیل است، شد.

وی در ادامه از تلاش بغداد برای تامین امنیت جاده بین‌الملل میان بغداد و امان خبر داد.

گفت‌وگو با امیر کویت

«صباح الاحمد الجبار الصباح» امیر کویت نیز در این گفت‌وگو بر حمایت کشورش از عراق در نبرد با تروریسم تاکید کرد.

******

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، عبادی همچنین با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن زاید» ولیعهد امارات گفت‌‌وگو کرده است.

انتهای پیام/غ


ویدیو مرتبط :
کلیپ فساد اخلاقی برخی سران کشورهای عربی