گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



گالری گردی در هوای اردیبهشتی تهران


هنردوستان و علاقه مندان به گالری گردی می توانند برای بهره بردن از برنامه های متنوع و نمایشگاه های تجسمی به مراکز هنری پایتخت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، نمایشگاه «کرنش به حافظ» آثار گونتر اوکر - هنرمند آلمانی - پس از شیراز، در موزه امام علی (ع) تهران برگزار می شود. این آثار با الهام و تحت تأثیر غزلیات حافظ خلق شده اند. در این نمایشگاه 42 اثر چاپ از اوکر براساس 30 غزل حافظ به نمایش گذاشته می شود.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مسؤولان هنری ایران، گونتر اوکر و جمعی از مجموعه داران آلمانی و هنرمندان ساعت 18 روز شنبه 18 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

گالری آرته

نمایشگاه گروهی نقاشی «اُورپینتینگ» با نگاهی متفاوت به عکس و نقاشی برگزار می شود. در این نمایشگاه که به کوشش آتنا فریدونی و امین فخارزاده برگزار می شود، تخریب تصویر عکاسانه منجر به ساخت تصویری جدید از دریچه ی نقاشی می شود. در این گذر، هدف استفاده از عکاسی برای نقاشی کردن نیست، بلکه از نقاشی برای راه یافتن به دل عکس استفاده شده است.

در این نمایشگاه آثاری از حجت اعظم پور، محسن انجم شعاع، شادی سعیدی، مصطفی سلطانی، سارا صابری، شیرین عربی، امین فخارزاده، آتنا فریدونی، کژال فخری و حسین کرمی به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه گروهی نقاشی های «اُورپینتینگ» از 17 تا 26 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه «آرته» به نشانی بزرگراه کردستان، جنوب، شیراز جنوبی، بلوار علیخانی، خیابان گلستان، 12 متری دوم، شماره 3 میزبان علاقه مندان است.

فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه تصویرگر و نویسنده سوییسی، آلبرتین و ژرمانو زولو با عنوان «تصویرسازی کتاب های مصور از سوییس» از 17 تا 29 اردیبهشت ماه برپا می شود. در این نمایشگاه 70 اثر در ابعاد مختلف از شش کتاب به نویسندگی ژرمانو و تصویرگری آلبرتین زولو در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

علاقه مندان برای دیدن این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

گالری ترانه باران

نمایشگاه نقاشی خط های جعفر سروی با عنوان «آشوب هندسی 4» افتتاح شد. در این نمایشگاه 17 اثر نقاشی خط از چهارمین مجموعه «آشوب هندسی» به نمایش درآمده است. بیشتر این آثار 140 در 140 سانتی متر هستند و با تکنیک ترکیب مواد و اکریلیک کار شده‎اند.

نمایشگاه «آشوب هندسی 4» تا 20 اردیبهشت ماه در گالری «ترانه باران» به نشانی خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی منش، نبش کوچه لادن، شماره 27، واحد 2 میزبان علاقه مندان است.

گالری ایده پارسی

یک نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «مهاجر» درباره مهاجرت در گالری «ایده پارسی» برگزار می شود. در این نمایشگاه که توسط الناز صباغ پور گردآوری شده، آثار نقاشی 16 نفر از نقاشان معاصر به نمایش گذاشته می شود. هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه درک خود را از مفهوم «مهاجرت» در آثارشان به تصویر کشیده اند.

کیانا اسکندری، بابک بیداریان، مصطفی ترابی، نسرین جعفری، علیرضا چمک، زهره حاتمی پور، فرامرز خانی، حمید زارع، الناز صباغپور، محمود طاهری نصر، نجوا عرفانی، فرحانه علوی، رزا کاشانی، شیرین میرجمالی، جابر نصیری الحسینی و هما همایونی، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17 تا 21 در گالری «ایده پارسی» به نشانی شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه راه نشاط، کوچه الله ر وردی آذر، شماره 28 افتتاح می شود و تا 22 اردیبهشت هر روز (به جز پنجشنبه ها) از ساعت 17 تا 20 میزبان علاقه مندان به هنر خواهد بود.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه پرتره نگاری از مشاهیر موسیقی ایران 16 اردیبهشت ماه در فضای باز مجموعه فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه پاسداشتی است از هنرمندان بزرگ و برجسته موسیقی اصیل و کلاسیک ایرانی که سال ها نغمه ساز ترانه های ماندگار سرزمین مان بوده اند.

در این نمایشگاه، چهره ی 15 نفر از مشاهیر موسیقی ایران در ابعادی بزرگ در فضای باز فرهنگسرای نیاوران چیده خواهد شد. چهره غلامحسین بنان، محمدرضا لطفی، جلال ذوالفنون، پرویز مشکاتیان، لوریس چکناواریان، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، بیژن کامکار، ارسلان کامکار، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر، مجید درخشانی، کیوان ساکت و شهرداد روحانی در این نمایشگاه دیده می شود و در مراسم رونمایی از این آثار با حضور هنرمندان و اهالی موسیقی، یاد و خاطره شان ارج نهاده خواهد شد.

نمایش عمومی آثار تا 26 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران ادامه خواهد داشت.

گالری هنر امروز

مجموعه ای از تصویرگری های قباد شیوا براساس افسانه های قدیمی به نمایش درمی آید. در این نمایشگاه، تعدادی از تصویرگری های این هنرمند برای افسانه های ایرانی که در مجموعه ای به کوشش کاظم سادات اشکوری منتشر شده بود، به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه آثار قباد شیوا با همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت 16 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری بین المللی «هنر امروز» به نشانی میرداماد، بعد از میدان محسنی، به سمت شریعتی، خیابان رودبار (جنوبی-شرقی)، نبش کوچه لشگرک، شماره 19 افتتاح می شود.

جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان

نسیم کایدی با حضور در جمع های کارگری، پرتره هایی را از این قشر جامعه در قاب دوربین به ثبت رسانده و بخشی از این مجموعه را در نخستین نمایشگاه انفرادی اش به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه حدود 100 عکس از این مجموعه انتخاب شده که کاملا مستند و اجتماعی هستند و پرتره ای از کارگران در فضای کار را به نمایش می گذارند.

نمایشگاه این هنرمند تا 17 اردیبهشت ماه در محل پروژه جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان به نشانی بزرگراه نواب جنوبی، خروجی شهید چراغی، خیابان شهید غلامرضایی (زمزم سابق)، کوچه پیرمرادی، خیابان متین، بعد از کوچه طاهری، شماره 53 میزبان علاقه مندان است.

گالری شمس

نمایشگاهی از آثار هنرمندان مربوط به دوره های قدیم تا امروز، در گالری «شمس» برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، قوللر آقاسی، نصرالله افجه ای، بیوک احمری، محمد احصایی، احمد اسفندیاری، ناصر اویسی، پروانه اعتمادی، امیرحسین امیرجلالی، صفورا اسماعیل نژاد، رضا بانگیز، صادق تبریزی، بهمن جلالی، علی جمشیدی، بهرام دبیری، علی دقیق، رضا درخشانی، مریم رحمانی، ابوالقاسم سعیدی، مریم سالور، سهراب سپهری، جلال شباهنگی، عربعلی شروه، علی اکبر صنعتی، ناصر عصار، مسعود عربشاهی، ناصر عزیزی، یحیی فیوضی، هراج کاراپتیان، سیاوش کسرایی، پرویز کلانتری، فرهاد گاوزن، فریده لاشایی، سیراک ملکنیان، رضا مافی، حسین محجوبی، فرامرز مختارپور، کیوان مکری، احمد نصراللهی و هاکوپیان به نمایش گذاشته می شود.

گشایش این نمایشگاه 24 اردیبهشت ماه ساعت 16 تا 20 در گالری «شمس» به نشانی نیاوران، ضلع غربی فرهنگسرای نیاوران، کوچه خان سفید، شماره 10 خواهد بود و علاقه مندان می توانند هر روز (به جز پنجشنبه ها) از ساعت 15 تا 19 از آثار آن دیدن کنند.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه هنرمندان «ماه مهر» با ارائه آثار سه گروه از شاگردان پرویز تناولی در گالری های شماره 1 و 2 فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

دراین نمایشگاه آثار هنرمندان در سه گروه به نمایش درمی آید. «عالم پیشگامان» آثار بسیار متنوع از 14 هنرمند مجسمه ساز است که در قالب پروژه ای با همین نام زیر نظر استاد پرویز تناولی با آثاری ملهم از پیشگامان هنر معاصر شکل گرفته است.

همچنین آثار گروه های «زیگماتور» (مجسمه های کوچک) و گروه «دات» (جواهرات) شامل آثار 24 هنرجویی است که زیر نظر استاد تناولی مسیر تجربیات هنری خود را دنبال می کنند. این آثار شامل مجسمه های کوچک و جواهرات است که برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

علاقه مندان می توانند تا 20 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 10 تا 21 و روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 21 از این نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران بازدید کنند.

نگارخانه سهراب

نگارخانه «سهراب» حدود 69 اثر از یادگاری های هنر دوران قاجار شامل آثاری از هنر نقاشی پشت شیشه را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه آثاری از دوران قاجار و نیز آثاری از هنرمندانی که در سال های گذشته به خلق آثاری روی شیشه پرداخته اند، به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا 21 اردیبهشت ماه از ساعت 17 تا 21 در گالری «سهراب» به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه سوم، فلکه سوم نیلوفر، پلاک 15، واحد 1 میزبان علاقه مندان است.

خانه کاریکاتور

خانه کاریکاتور نمایشگاه انفرادی آثار کارتون مطبوعاتی «جواد تکجو» را برپا کرده است. جواد تکجو متولد سال 1364 و فارغ التحصیل رشته نقشه برداری است. او تا کنون سه نمایشگاه انفرادی و 20 نمایشگاه گر&am


ویدیو مرتبط :
نقاشی های عجیب یک نقاش/گالری گردی تی وی پلاس