گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش گردشگری شیراز هستیم


فعالان و سرمایه گذاران بخش گردشگری ترکیه علاقه مند به سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت در شهر شیراز هستند.

"وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه"

به گزارش ایرنا 'ماهر اونال' روز جمعه در حاشیه آیین افتتاح دوازدهمین دفتر اطلاع رسانی گردشگری در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز بیان کرد: شهر شیراز در بخش گردشگری بسیار با اهمیت است زیرا ظرفیت و قابلیت های منحصر به فردی دارد که مردم دنیا علاقه مند به دیدن آن هستند.

وی اظهار داشت: با هدف آشنایی هر چه بیشتر و ملموس تر با فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری در شهر شیراز به این شهر سفر کرده ایم. اونال افزود: تاریخ و فرهنگ فارس و شیراز بسیار قدمت دارد و این شهر از آثار گردشگری و یادمان های تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار است که برای مردم دنیا جالب و دیدنی است.

وزیر فرهنگ وگردشگری کشور ترکیه در باره امکانات سرمایه گذاری در کشور ترکیه برای فعالان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری، گفت: در ترکیه برای توسعه زیرساخت های گردشگری، زمین ها و مکان هایی با قابلیت های مناسب در نظر گرفته می شود که به صورت رایگان در اختیار سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری قرار می گیرد. با این اقدام امکان سرمایه گذاری بیشتر برای سرمایه گذاران در کشور ترکیه فراهم می شود.

بسیاری از ظرفیت های گردشگری شیراز بالقوه است

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس نیز در این آیین گفت: استان فارس و شهر شیراز ظرفیت های گردشگری بسیاری دارد که تاکنون بسیاری از این ظرفیت ها بالقوه است.

شاپور رستمی با اشاره به استقبال از سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان فارس و شهر شیراز اظهار کرد: در شیراز برای ساخت هتل و توسعه زیرساخت های گردشگری مکان یابی های مناسبی انجام شده و در این زمینه تسهیلاتی مانند در اختیار قرار دادن زمین ارزان قیمت برای متقاضیان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سالانه پنج میلیون گردشگر وارد استان فارس می شود که از این تعداد یک میلیون گردشگر خارجی است.

19 هتل در دست احداث در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس هم گفت: هم اکنون در استان فارس 200 مرکز اقامتی با ظرفیت 20 هزار تخت وجود دارد.

مصیب امیری بیان کرد: در حال حاضر ساخت 19 هتل در استان فارس در حال انجام است که از این تعداد هفت هتل در شیراز و مابقی در سایر شهرستان های این استان قرار دارد.

در این آیین، دوازدهمین دفتر اطلاع رسانی گردشگری استان فارس در پایانه خارجی فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز افتتاح شد. در این دفتر اطلاعات مربوط به صنعت گردشگری شهر شیراز به زبان های مختلف از جمله عربی و انگلیسی ارائه می شود.

وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه که در راس هیاتی با هدف آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری گردشگری وارد شهر شیراز شده اند صبح امروز (جمعه) از آثار تاریخی و فرهنگی شهر شیراز از جمله آرامگاه سعدی و حافظ و همچنین حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) دیدن کردند.

تاکنون دو هزار و 866 اثر تاریخی استان فارس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و چهار یادمان تاریخی و جهانی ایران که در فهرست آثار ثبت شده سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) قرار دارد متعلق به فارس است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
تمایل خارجی ها برای سرمایه گذارای در بخش گردشگری