معرفی ربات های کاربردی تلگرام - بخش اول


این بار به سراغ اپلیکیشن تلگرام رفته ایم و تصمیم گرفتیم تا بخشی از ربات‌های کاربردی و ویژه‌ی تلگرام را برای شما معرفی کنیم تا در صورتی که کاربرد آن‌ها به فعالیت‌های روزانه‌ی شما مربوط بود، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. با بخش اول از معرفی ربات های کاربردی تلگرام همراه باشید.

ImageBot - جستجوی عکس

imagebot 40931

ImageBot به نوعی یک گوگل شخصی و خودکار است که کافیست سوژه‌ی مورد نظر خود را برای او بفرستید تا عکس‌ها و Gif‌های متنوعی را برای شما ارسال کند و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون خروج از تلگرام، عکس‌های مورد نظر خود را جستجو کنید و نتایج را به صورت پست‌های ارسالی از سوی این ربات دریافت کنید. این ربات قادر است علاوه بر تصاویر معمولی، تصاویر Gif را نیز برای شما پیدا و ارسال کند.

تصور کنید مشغول صحبت با یکی از دوستان خود، درباره‌ی موضوعی هستید که بنا بر دلایل مختلفی، مجبور به ارسال عکسی برای بیان بهتر منظور خود می‌شوید. برای مثال قصد تعریف و تمجید از زیبایی گوشی جدید سامسونگ یا اپل، یا در حالاتی دیگر، قصد ارسال اسکرین شات یک بازی یا صحبت از آلبوم جدید خواننده‌ی محبوبتان را دارید. در این مواقع اگر تصمیم به ارسال عکسی از محبط بازی، کاور آلبوم، گوشی مورد نظر یا هر سوژه‌ی دیگری داشته باشید، به ناچار باید به مرورگر گوشی رفته و بعد از جستجوی عکس مورد نظر و ذخیره‌ی آن، مجددا به تلگرام برگشته و عکس را برای شخص مقابل ارسال کنید. ربات ImageBot اما کار را برای شما بسیار آسان تر کرده است به طوری که می‌توانید با فرستادن یک پیام به او و نوشتن نام سوژه‌ی مورد نظرتان، عکس یا Gif مربوط به آن را دریافت کنید و به آسانی چند لمس، آن را برای دوست خود فوروارد کنید.

این ربات از دو دستور متفاوت یعنی /get و /getgif برخوردار است که دستور اول مربوط به عکس‌های عادی، و دستور دوم نیز مربوط به تصاویر Gif است. برای استفاده از این ربات کافیست تنها بعد از تایپ دستور مورد نظر، نام سوژه‌ی مورد نظر خود را نیز بنویسید و سپس آن را ارسال کنید. تنها چند ثانیه بعد تصویری از سوژه‌ی مورد نظر شما فرستاده خواهد شد. تصاویر ارسالی به صورت تکی خواهند بود به این معنا که اگر نیاز به چند عکس از سوژه ای را دارید، باید دستور مورد نظر را چند مرتبه برای ربات ارسال کنید. دستورات شما با وجود یکسان بودن نتایج مختلفی را در بر خواهند داشت به طوری که اگر یک دستور به ده بار برای این ربات ارسال کنید، ده تصویر متفاوت را برای شما ارسال خواهد کرد. در اسکرین شات‌های این مطلب نیز می‌توانید نمونه‌هایی از جستجوی‌های ما را مشاهده کنید که در تمامی موارد، جستجوی انجام شده در زبان انگلیسی و فارسی نتایج مطلوبی را در بر داشته است. برای کار با این ربات کافیست تا به آیدی @ImageBot پیام دهید یا از طریق موبایل خود، روی این لینک کلیک کنید.

irtranslate - ترجمه ی متن و لغت

irtranslate a6d2a

ربات بعدی که قصد معرفی آن را داریم یکی از پرکاربردترین ربات‌های موجود در تلگرام است که می‌تواند در ترجمه‌ی لغات و متون فارسی به انگلیسی یا بالعکس به شما کمک کند. این ربات ایرانی که irtranslate نام دارد قادر است تا لغت یا متون طولانی را در کثری از ثانیه از زبان انگلیسی به فارسی، یا فارسی به انگلیسی ترجمه کند و با اضافه کردن آن به لیست ربات‌های خود، می‌توانید از نصب اپلیکیشن‌های مترجم نیز بی نیاز شوید. این ربات کاربردی از دو دستور مختلف یعنی /en و /fa پشتیبانی می‌کند که برای تبدیل هر زبان به زبان دیگری، کافیست تا دستور زبان مقصد را به همراه جمله یا لغت مورد نظر وارد کنید و آن را برای این ربات ارسال کنید. برای مثال اگر تصمیم به ترجمه‌ی جمله‌ی A Red Car به زبان فارسی را دارید، باید ابتدا دستور زبان مقصد یعنی /fa را وارد و سپس جمله‌ی مورد نظر را وارد کنید؛/fa a red car

بعد از ارسال این پیام، در عرض یک ثانیه چنین پیامی را دریافت خواهید کرد

a red car : یک ماشین قرمز

تصور کنید پیامی انگلیسی زبان را از سوی تلگرام دریافت می‌کنید یا در وب سایتی انگلیسی، به متنی بر میخورید که با معنای آن آشنا نیستید. از این پس کافیست تا متن یا پیام مورد نظر را کپی کرده، و آن را بعد از تایپ دستور /fa پیست کنید و پیام نهایی را برای این ربات ارسال کنید. دقت عملکرد این ربات در حد بسیار بالا و قابل قبولی قرار دارد از همین رو می‌توانید به جای استفاده از ربات‌های خارجی ترجمه گر، از این ربات فارسی استفاده کنید. برای کار با این ربات کافیست تا به آیدی @irtranslatebot پیام دهید یا از طریق موبایل خود، روی این لینک کلیک کنید.

VajehyabBot - دیکشنری فارسی به فارسی

vajehyabbot 483f2

به عنوان ربات سوم قصد معرفی VajehyabBot را داریم که فعالیت آن در زمینه‌ی ربات قبلی، اما برای زبان فارسی است. زبان‌های موجود در دنیا، چه انگلیسی و چه فارسی علاوه بر معادل‌های مختلف خارجی، دارای چندین مترادف داخلی نیز هستند که کتاب‌های شاخص و ارزشمندی همچون فرهنگ لغات معین یا دهخدا نیز بخشی از شناخته شده ترین دیکشنری‌های فارسی به فارسی هستند که شما را با معانی یا مترادف‌های لغات فارسی آشنا می‌کنند. واژه یاب نیز که چندی پیش به معرفی اپلیکیشن و وب سایت آن پرداختیم با جمع آوری چندین فرهنگ لغت غنی و کامل، مرجعی عظیم را از دیکشنری‌های فارسی به فارسی به وجود آورده است که خوشبختانه از این پس می‌توانید از طریق ربات تلگرام آن نیز به امکانات و خدمات آن دسترسی داشته باشید.

ویژگی بسیار جالب VajehyabBot پشتیبانی از لغات انگلیسی است که آن را بیش از پیش به ابزاری جامع و کامل تبدیل کرده است. شما بعد از ارسال پیغام به این ربات، کافیست تا کلمه‌ی مورد نظر را به زبان فارسی یا انگلیسی برای آن ارسال کنید تا معانی و اطلاعات دستور زبانی مخصوص لغت ارسالی را دریافت کنید. در صورتی که کلمه ای فارسی را برای این ربات ارسال کنید با معانی و مفاهیم مختلف آن در زبان فارسی مواجه خواهید شد و چنانچه لغتی انگلیسی را برای VajehyabBot بفرستید، ترجمه‌ی فارسی آن را مشاهده خواهید کرد. برای مثال به دو نمونه‌ی ارسالی توسط ما دقت کنید؛

« روزنامه »

(مِ) [ په. ] (اِمر.) 1 - نشریه ای که هر روز چاپ می‌شود و در آن اخبار و رویدادهای آن روز نوشته می‌شود. 2 - نامة اعمال. 3 - دفتر حساب بازرگان.

[ فرهنگ فارسی معین | واژه یاب ]

« read »

قرائت کردن، خواندن، تعبیر کردنزمان گذشته ساده فعل Readقسمت سوم فعل Read

[ دیکشنری | واژه یاب ]

برای کار با این ربات کافیست تا به آیدی @VajehyabBot پیام دهید یا از طریق موبایل خود، روی این لینک کلیک کنید.

SaveVideoBot - دانلود صوت و ویدئو از سایت های اشتراک گذاری

save video bot 135dc

Save Video Bot ربات چهارمی است که در این مقاله قصد معرفی آن را به شما داریم. رباتی که در زمینه‌ی دانلود از سایت‌های اشتراک گذاری صدا و ویدئو مانند Youtube و SoundCloud طراحی شده است و می‌توانید در کثری از ثانیه و بدون مشکلات همیشگی، تنها با ارسال لینک ویدیو، صدا یا پست مورد نظر به این ربات، فایل آن را دریافت کنید. این ربات از سایت‌های مهمی همچون Youtube, Vimeo, Instagram, 9gag, Soundcloud, DailyMotion, ZippCast و... پشتیبانی می‌کند و نکته ای که آن را بسیار با ارزش کرده است نیز ارسال مستقیم فایل به جای ارسال لینک دانلود است که این موضوع علاوه بر عدم وجود مشکلاتی همچون سرعت پایین لینک‌های تبدیل شده، دانلود این فایل‌ها را نیز به شیوه‌ی بسیار راحت تری در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

جالب است بدانید که برخلاف سایت‌های تبدیل کننده که تعداد بسیاری از آن‌ها در سرتاسر اینترنت موجود است، این ربات به صورت کاملا رایگان و بدون محدودیت حجمی این کار را برای شما انجام خواهد داد که همین موضوع، باعث محبوبیت بالای آن در بین کاربران تلگرامی شده است. برای کار با این ربات کافیست تا به آیدی @SaveVideoBot پیام دهید یا از طریق موبایل خود، روی این لینک کلیک کنید.

IQuranBot - متن، ترجمه و صوت آیه های قرآن

iquranbot 52dad

ربات پنجم این پست، به کتاب آسمانی قرآن ارتباط دارد و نام آن نیز IQuranBot بوده که امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. درواقع IQuranBot یکی از ربات‌هایی است که بعد از آشنایی با آن به میزان اهمیت و کاربرد فراوان ابزار ربات در تلگرام پی خواهیم برد. IQuranBot ربات بسیار کاملی در زمینه‌ی قرآن و آیات این کتاب آسمانی است که می‌توانید به صورت اتفاقی یا مشخص شده، آیات قرآن را به همراه ترجمه‌ی فارسی و از همه مهم‌تر همراه با صوت آن برای شما ارسال کند که شامل شدن هر سه بخش متن اصلی، ترجمه و صوت آیه باعث به وجود آمدن ابزاری بی نظیر شده است که می‌توانید با ارسال دستورات مختلف، آیات قرآن را به صورت تصادفی، یا مشخص شده دریافت کنید. دستورات تعیین شده برای این ربات به نقل از سازنده‌ی آن به صورت زیر بوده و می‌توانید با ارسال هر دستور، به کاربرد ذکر شده برای آن دسترسی داشته باشید؛

/random - دریافت یک آیه از قرآن به صورت اتفاقی همراه با صوت تلاوت آیه

/sure - انتخاب سوره و آیه‌ی دلخواه از قرآن

/prev - نمایش آیه قبلی

/next - نمایش آیه بعدی

/first - انتقال به اولین آیه‌ی سوره‌ی در حال پخش

/last - انتقال به آخرین آیه‌ی سوره‌ی در حال پخش

درصورتی که قصد خواندن و شنیدن یکی از سوره‌های قرآن را دارید، کافیست تا با ارسال دستور /sure، لیستی از تمام سوره‌های قرآن دریافت کنید و با لمس سوره‌ی مورد نظر، و سپس ارسال عدد 1، به اولین آیه از این سوره دسترسی داشته باشید. برای ادامه نیز کافیست تا با ارسال دستور /next آیه‌های بعدی را نیز به نوبت دریافت کنید. در صورتی که در گروه‌های مذهبی نیز عضو هستید می‌توانید با اضافه کردن این ربات به گروه مورد نظر، از امکانات آن در گروه‌های عمومی نیز بهره مند شوید.برای کار با این ربات کافیست تا به آیدی @iQuranBot پیام دهید یا از طریق موبایل خود، روی این لینک کلیک کنید.

MahBot - قیمت طلا و ارز، ماشین و موبایل، فال حافظ و ...

mahbot 2b36b

ربات ششم که MahBot نام دارد، رباتی همه فن حریف و فارسی است که امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار خواهد داد. این ربات به نوعی ترکیبی از چند ربات تک وظیفه ای است که با ترکیب کاربردهای آن ها، شما را از ربات‌های دیگر بی نیاز می‌کند. توسط دستوراتی که در این ربات در نظر گرفته شده است می‌توانید به صفحات اول روزنامه‌های ورزشی و... مربوط به همان روز، قیمت روز خودرو، موبایل، طلا و ارز دسترسی داشته باشید و حتی از قابلیت مترجم آن نیز استفاده کنید.

البته به دلیل پیچیدگی‌های موجود در بخش مترجم این ربات پیشنهاد می‌کنیم که از رباتی که در بالا معرفی شد برای ترجمه کردن متون و لغات استفاده کنید با این حال این بخش از این زبات نیز به دلیل پشتیبانی از 50 زبان مختلف، یکی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید. اگر اهل فال حافظ یا استخاره هستید هم این ربات دو دستور ویژه برای شما در نظر گرفته است که می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنید. دستورات این ربات به شرح زیر است؛

/newspaper : صفحه اول روزنامه‌های کشور (بعد از ارسال دسته بندی‌های موضوعی مانند ورزشی، اقتصادی و... به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با لمس مورد دلخواه، آن‌ها را دریافت کنید)

/khodro : قیمت انواع خودرو داخلی و خارجی

/mobile : قیمت برندهای مطرح موبایل

/tablet : قیمت برندهای مطرح تبلت

/translate : ترجمه کلمه و عبارت به 50 زبان

/tala : قیمت طلا

/arz : قیمت ارز

/estekhare : استخاره کردن با قرآن عثمان طه

/fal : گرفتن فال حافظ

/date : تاریخ شمسی،قمری، میلادی و اوقات شرعی روز

البته لازم به ذکر است که ربات‌های بسیاری برای اعلام قیمت روز طلا، ارز و... وجود دارد که هرکدام از شایستگی‌های خاص خود برخوردارند، با این حال به دلیل تکمیل بودن MahBot تصمیم به معرفی این ربات به جای چند ربات تک وظیفه ای گرفتیم.برای کار با این ربات کافیست تا به آیدی @mahbot پیام دهید یا از طریق موبایل خود، روی این لینک کلیک کنید.

ScoreBot - نتایج زنده، صفحه اول روزنامه های ورزشی، جدول لیگ ها و ...

score bot 8f1c9

آخرین ربات معرفی شده در این قسمت از ربات‌های برتر تلگرام، Score Bot نام دارد که همانطور که از نام آن نیز مشخص است وظیفه‌ی اطلاع رسانی‌های متنوع در رابطه با اخبار ورزشی را دارد. توسط این ربات ارزشمند می‌توانید به طور روزانه و با ارسال دستور /rozname تصویر صفحه اول روزنامه‌های ورزشی روز را دریافت و مشاهده کنید و همچنین با ارسال دستور /score نیز می‌توانید از نتایج زنده‌ی بازی‌های در حال انجام با خبر شوید. در صورتی که به به اخبار ورزشی و جدول لیگ‌های مختلف نیز علاقه مندید، می‌توانید با استفاده از دستورات تعیین شده، به این بخش از مطالب نیز دسترسی داشته باشید. لیست دستورات این ربات به صورت زیر است؛

/score

آخرین نتایج زنده مربوط به فوتبال

/news

ارسال اخرین اخبار ورزشی

/jadval + عنوان لیگ مورد نظر

دریافت جدول نتایج لیگ ها

/rozname

روزنامه ورزشی

برای مثال سری به جدول لیگ اسپانیا زدیم و با ارسال دستور /jadval laliga نتایج بسیار جالب و البته فوق العاده دقیقی را از وضعیت رتبه، امتیار، گل‌های زده و خورده و... تمام تیم‌های موجود دریافت کردیم که سه تیم اول را برای نمونه در زیر مشاهده می‌کنید؛

1-بارسلونا

بازی:11 برد:9 مساوی:0 باخت:2 زده:25 خورده:12 تفاضل:13 امتیاز:27

2-رئال مادرید

بازی:11 برد:7 مساوی:3 باخت:1 زده:26 خورده:7 تفاضل:19 امتیاز:24

3-اتلتیکو مادرید

بازی:11 برد:7 مساوی:2 باخت:2 زده:16 خورده:6 تفاضل:10 امتیاز:23

برای کار با این ربات کافیست تا به آیدی @pouyanbot پیام دهید یا از طریق موبایل خود، روی این لینک کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
ساخت ربات تلگرام در متن اپ (ربات معرفی کسب و کار)