گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ثبت درخت كهنسال مازندران در فهرست آثار ملی


معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ثبت درخت كهنسال با قدمت بیش از 500 سال در فهرست آثار طبیعی ملی خبر داد.

مهدی ایزدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این درخت كهنسال در روستای سرخ كلای شهر زیرآب و در داخل محوطه امامزاده ای در این منطقه قرار دارد كه به شماره 38/94 ثبت ملی شد.

وی ادامه داد: با ثبت این درخت در فهرست آثار ملی حفاظت و نگهداری این اثر طبیعی بر عهده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران است.

معاون اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار كرد كه این استان حدود 700 اثر طبیعی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

وی ادامه داد: پیش از این قله دماوند، دریاچه الندان، آبشار اسبه او، آبشار سمبی و آبشار اوبن ساری استان مازندران ثبت ملی شدند.

مازندران بیش از دو هزار و 500 اثر تاریخی و طبیعی دارد كه تنها حدود 700 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
ثبت ملی آثار تاریخی ایران و حواشی آن