سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزارت خارجه سوریه: اگر حمایت‌های ترکیه و عربستان نبود جنایت تروریست‌ها ادامه نمی‌یافت


وزارت خارجه سوریه: اگر حمایت‌های ترکیه و عربستان نبود جنایت تروریست‌ها ادامه نمی‌یافت

تسنیم/ وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت ضمن محکوم کردن تجاوزهای تروریستی اخیر به محلات مسکونی حلب وظایف این دو سازمان را در قبال مبارزه با تروریسم به آنها گوشزد کرد.به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به شورای امنیت و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد تجاوزهای تروریستی اخیر به شهر حلب در شمال این کشور را محکوم کرد.
در این نامه آمده است که در راستای ادامه اقدامات تروریستی و جنایات ضدبشری گروههای تروریستی مسلح علیه شهروندان در شهرهای مختلف سوریه، محلات مسکونی شهر حلب روزهای دوشنبه و چهارشنبه گذشته صحنه حملات شدید عناصر تروریستی مرتبط با جبهه النصره و هم‌پیمانان آنها بود که در پی آن شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.
وزارت خارجه سوریه افزود: گروههای تروریستی هفتم ماه جاری میلادی نیز محلات "الخالدیه"، "الجمیلیه"، "السریان القدیمه"، "السریان الجدیده"، دانشکده ادبیات دانشگاه حلب و شهرک "تعلرن" نزدیک شهر حلب را با توپخانه جهنم و انواع مختلف خمپاره هدف قرار دادند که در پی آن 12 نفر به شهادت رسیده و 62 نفر نیز مجروح شدند. تروریستها همچنین یک تونل را نزدیک شرکت گاز در منطقه "سحسول" واقع در بین محله الخالدیه و "جمعیة الزهرا" منفجر کردند که در پی آن شماری از شهروندان زخمی شدند و خسارتهای مالی سنگینی به زیربناهای منطقه وارد آمد.
در بخش دیگری از این این دو نامه آمده است که در نهم ماه جاری میلادی نیز گروههای تروریستی چندین خمپاره به مدرسه "الکندی" واقع در محله "الموکامبو" شلیک کردند که در پی آن 10 غیرنظامی زخمی شدند. همچنین خمپاره‌های دیگری نیز به خیابان النیل اصابت کرد که منجر به شهادت دو شهروند و زخمی شدن 13 نفر دیگر شد.
وزارت خارجه سوریه افزود: دولت جمهوری عربی سوریه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت تأکید می‌کند که جرایم تروریستی فوق الذکر در ادامه سریالهای تروریستی است که از حدود 5 سال قبل ساکنان غیرنظامی در شهرها و روستاهای مختلف سوریه را هدف قرار داده است.
در ادامه نامه وزارت خارجه سوریه آمده است که اگر حمایت مالی و تسلیحاتی برخی از کشورها مانند ترکیه و عربستان و قطر از گروههای تروریستی در طول سالهای گذشته نبود و اگر برخی در شورای امنیت چشمشان را به‌روی این جنایات نمی‌بستند و سکوت نمی‌کردند، امکان نداشت که جنایتهای تروریستها ادامه یابد.
وزارت خارجه سوریه با تأکید بر اینکه دولت سوریه به وظایف قانونی در حمایت از ملت و سرزمین و حاکمیت خود ادامه می‌دهد، از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست که این اقدام تروریستی را محکوم کند و به وظایف خود در قبال مبارزه با تروریسم و ریشه‌کنی این پدیده و خشکاندن منابع مالی آن از طریق اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت انجام دهد.
در خاتمه این نامه بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده و فوری در حق کشورهای حامی تروریسم با هدف حفاظت از امنیت و صلح در منطقه و جهان تأکید شد.
گروه‌های تروریستی مرتبط با نظام اردوغان و رژیم صهیونیستی که از پیروزی‌های اخیر نیروهای ارتش سوریه و پیشروی‌های آنها به‌شدت خشمگین هستند، طی 48 ساعت محله‌های مسکونی غرب حلب را آماج حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند که تاکنون در این حملات دست‌کم 30 شهروند سوری کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هک وب سایت وزارت خارجه عربستان به مناسبت اربعین