افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندطرح عمرانی وصنعتی درسفر روحانی به مشهد


رییس جمهور همزمان با ایام الله دهه فجر برای آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چندین طرح به مشهدسفر خواهد کرد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندطرح عمرانی وصنعتی درسفر روحانی به مشهدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهوری (شنبه) و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برای آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چندین طرح عمرانی، بهداشتی و صنعتی به شهر مقدس سفر خواهد کرد.

فاز ٣ خط یک قطار شهری مشهد اولین پروژه ای است که دکتر روحانی پس از ورود به شهر مقدس مشهد به منظور بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید برای کاهش آلودگی هوای این شهر مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

پروژه توسعه خط ١ شرکت قطار شهری مشهد به طول ٤/٥ کیلومتر و با دو ایستگاه 'بوستان ریحانه' و 'فرودگاه شهید هاشمی نژاد' افتتاح خواهد شد.

همچنین در ادامه سفر رییس جمهوری به مشهد عملیات اجرایی برقی سازی قطار مشهد-تهران آغاز می شود.

در طرح راه آهن برقی تهران-مشهد که در مدت زمان ٤٢ ماه و با اعتباری در حدود دو میلیارد دلار ساخته می شود، جابه جایی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان با قطارهای سریع مسافری و با سیر زمانی شش ساعت انجام خواهد شد. همچنین قطارهای باری به ظرفیت حمل ١٠ میلیون تن بار در سال در این محور ارتقا خواهند یافت.

افزایش ظرفیت شبکه ، افزایش ظرفیت ایستگاه های اصلی ، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تاخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین از مهم ترین مزایای طرح برقی سازی این خط ریلی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح - اهواز