جوانان روستای "ولیان" چمدانها را بسته‌اند!


دهیارروستای ولیان گفت: اهالی روستا فضای کافی برای ساخت وساز ندارند.

منصور صمدبین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: بافت روستایی ولیان برای ساخت و ساز خانه بسیار کوچک است و همین باعث شده تعداد زیادی از اهالی این روستا به شهرها مهاجرت کنند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از اهالی این روستا صبح تا عصر در مزارع، باغات و یا دامداری‌های خود کار می‌کنند و با تاریک شدن هوا به محل سکونت خود در روستای چندار و هشتگر می‌روند. بسیاری از اهالی این روستا زمین برای ساخت واحد مسکونی ندارند و ناچار به رفت و آمد بین روستا و شهر هستند.

وی ادامه داد:‌ به علت کمبود زمین، جوانان این روستا نیز ناچارند پس از تشکیل خانواده چمدان‌های خود را ببندند و برای اجاره خانه به شهر بروند. بسیاری از اهالی ولیان می‌گویند اگر زمین مناسب برای ساخت خانه در اختیار آنها قرار بگیرد دوباره از شهر به روستای آبا و اجدادیشان بازمی‌گردند.

این مسئول گفت: درحال حاضر 350 خانوار در روستای ولیان زندگی می‌کنند که در مجموع 1017 نفر هستند.

وی توضیح داد: ‌با تلاش‌های صورت گرفته بنا شده 21 هکتار زمین از بنیاد مسکن روستایی به دهیاری ولیان واگذار شود تا این زمین، قطعه بندی و به قیمت مناسب در اختیار اهالی روستا قرار گیرد. بدون شک با این اقدام بسیاری از کسانی که طی سال‌های گذشته از ولیان مهاجرت کرده‌اند به این روستا باز می‌گردند.

عکس خبر تزئینی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟