فیلم «عطش مبارزه، زاغ مقلد» صدرنشین فروش سینما شد


  X  

فیلم «عطش مبارزه، زاغ مقلد» صدرنشین فروش سینما شد

خبرآنلاین/ در حالی که «راز درون چشم‌هایشان» بدترین فروش افتتاحیه‌ی یک فیلم با بازی جولیا رابرتز در اکران گسترده را رقم زد، «کارل» با بازی درخشان کیت بلانشت در اکران محدود درخشید و قسمت دوم «عطش مبارزه، زاغ مقلد» صدرنشین فروش سینما شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکران قسمت دوم فیلم «عطش مبارزه، زاغ مقلد» با بازی جنیفر لارنس آغاز شد. فروش افتتاحیه این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی 101 میلیون دلار و در سراسر جهان 247 میلیون دلار بود. پیش از اکران این فیلم بسیاری امیدوار بودند که رکورد فروش افتتاحیه‌ی 274.9 میلیون دلاری قسمت اول فیلم شکسته شود، اما این فیلم که با بودجه‌ای‌ برابر با 160 میلیون دلار ساخته شده است، نتوانست از عهده این کار برآید و برای نمونه در دومین بازار بزرگ سینمای جهان به فروشی معادل 16.4 میلیون دلار قناعت کرد (قسمت اول «عطش مبارزه، زاغ مقلد» سال گذشته 21.9 میلیون دلار در افتتاحیه‌ی خود در سینماهای چین فروش داشت).
دیوید اسپیتز مدیر توزیع داخلی کمپانی لاینزگیت فروش بیش از 100 میلیون دلار در افتتاحیه را برای هر فیلمی امری باورنکردنی دانست و گفت : «این اتفاق تنها 34 بار در تجارت ما رخ داده است.»
البته ناگفته نماند که با تمام این تفاسیر«زاغ مقلد 2» هم در بازار سینمای آمریکای شمالی و هم در بازار سینمای جهانی پرفروش‌ترین بود. این فیلم در بازارهای خارج از آمریکای شمالی 146 میلیون دلار فروش داشت. دیگر فیلم پرفروش سه روز آخر هفته‌ی سینماهای جهان «اسپکتر» با بازی دنیل کریگ و مونیکا بلوچی بود. این فیلم با فروشی برابر با 65.7 میلیون دلار مجموع فروش خارجی خود را به 677.8 میلیون دلار رساند. بیست و چهارمین جیمز باند در دومین آخر هفته اکران سینماهای چین به فروشی برابر با 12.8 میلیون دلار دست یافت.
آمار اولیه‌ی به دست آمده از تماشاگران «زاغ مقلد 2» نشانگر این بود که 63 درصد تماشاگران فیلم در آمریکای شمالی زن و 52 درصد از آن‌ها زیر 25 سال داشته‌اند، اما کمپانی لاینزگیت اعلام کرد که در پایان آخرهفته تماشاگران زن و مرد برابر شده‌اند.
اولین فیلم از سری فیلم‌های «عطش مبارزه» سال 2012 به سینما عرضه شد و با فروش 152 میلیون دلاری خود یکی از پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما تا آن زمان را رقم زد و عنوان پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی یک فیلم با حضور یک زن در نقش کاراکتر اصلی را در تاریخ سینما به نام خود ثبت کرد. این فیلم شهرت بسیاری برای جنیفر لارنس به ارمغان آورد.
«زاغ مقلد 2» به کارگردانی فرانسیس لارنس ادامه داستان نبرد کتنیس اوردین با حکومت فاسد و خودکامه رئیس‌جمهور اسنو (با بازی دونالد ساترلند) است. لیام همسورث، وودی هارلسون، جولیان مور و فیلیپ سیمور هافمن دیگر بازیگران «عطش مبارزه، زاغ مقلد 2» هستند.
«راز درون چشم‌هایشان» با بازی جولیا رابرتز، نیکول کیدمن و چویتل اجیوفور این آخر هفته در 2392 سالن سینما 6.6 میلیون دلار فروخت و تبدیل به بدترین فروش افتتاحیه یک فیلم با اکران گسترده در کارنامه کاری جولیا رابرتز شد. این فیلم به کارگردانی بیلی ری بازسازی فیلمی با همین نام است که در سال 2010 جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برای آرژانتین به ارمغان آورد. 76 درصد از خریداران بلیط این فیلم بالای 25 سال و 22 درصد از آن‌ها بیش از 55 سال داشتند.
دیگر فیلمی که علیرغم حضور ستارگان مشهور سینما در گیشه ناموفق عمل کرد، «در کنار دریا» با بازی برد پیت و آنجلینا جولی بود که این آخر هفته با افزایش تعداد سالن‌های نمایش به 126 سالن تنها 185 هزار دلار فروش داشت تا با میانگین فروش پائین 1470 دلار در هر سالن مجموع فروش خود را به 313 هزار دلار افزایش دهد.
اکران محدود «کارل» به کارگردانی تاد هاینز در چهار سالن سینما بیش از فروش فیلم «در کنار دریا» بود. این فیلم با بازی کیت بلانشت، رونی مارا، سارا پالسون و کایل چندلر با فروشی برابر با 248 هزار و 149 دلار به میانگین فروش 62 هزار و 32 دلار در هر سالن سینما دست یافت. 62 درصد از تماشاگران «کارل» زن بودند و نزدیک به 60 درصد از خریداران بلیط بالای 50 سال داشتند.


ویدیو مرتبط :
تریلر جدید فیلم عطش مبارزه: زاغ مقلد - بخش ۲ 2015