سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه لحظات شیرین خانوادگی را ثبت کنیم؟


خراسان/ زندگی ما، مجموعه شگفت انگیزی از لحظات تلخ و شیرین و خوب و بد بسیاری است. شب تولدمان، روز فارغ التحصیلی مان، لحظات تحویل سال، شب ازدواجمان، اولین سفر دونفره، اولین لبخند کودکمان، نگاه مهربان مادر، دست های پر مهر پدر و همه و همۀ لحظاتی که از فرط زیبایی، دلمان می خواهد در قاب نگاه و حافظه مان، تا همیشه ثبت شوند و از گزند گذر زمان و فراموشی، دور بمانند و محو نشوند. مهارت و هنر عکاسی، نه به شکل حرفه ای یا آتلیه ای، بلکه به شکل ساده و در محیط خانه، روشی قدیمی، خوب، مناسب و پرطرفدار برای ماندگار کردن لحظاتِ معمولی و خاص زندگی پرشتاب امروزی است. روشی که قدیم ترها و با وجودِ دوربین های آنالوگ و حلقه های 24 و 36 تایی فیلم های حساس به نور، کمتر در دسترس بود و این روزها با وجودِ دوربین های ساده و ارزان قیمت دیجیتال یا دوربین های باکیفیت و فول امکانات تلفن های همراه، در دسترس همه، کوچک و بزرگ و پیر و جوان است و با وجودِ وبسایت ها و کتاب های آموزشی و شبکه اجتماعی اینستاگرام که بار آموزشی خوبی به لحاظ خلاقیت و زاویه دید دارد، تبدیل به مهارت و هنری گسترده و همه گیر شده است. مهارتی که اگر با دقت به چند نکته کلیدی، در خدمتِ ثبت لحظات شیرین خانوادگی قرار بگیرد، هم به پررنگ و ماندگار شدن خاطرات خوب کمک می کند و هم به گردآوری مجموعه ارزشمندی از نگاه ها و لبخندها و دورهمی های عزیزانمان در دوره های مختلف سنی. پرونده امروز «زندگی سلام» به بررسی مهارت ثبت باکیفیت لحظات خانوادگی به وسیله عکاسی اختصاص دارد. با ما باشید.

زیباترین لحظات زندگی ما در جمع گرم و صمیمانه خانواده رقم می خورد و گاهی دلمان می خواهد این لحظات زیبا را برای همیشه ثبت کنیم. هر چند توصیه می کنیم در صورت امکان، در اولین فرصت یک دوربین دیجیتال ساده برای ثبت عکس های خانوادگی تهیه کنید اما با همان دوربین گوشی همراه هم در صورتِ توجه به چند نکته کلیدی، می توانید عکس های خانوادگی جذاب و ماندگاری بیندازید. عکس هایی که بعدها، به جای اینکه بابت کاستی هایش قیافه تان در هم برود، به خاطر زیبایی اش، یک لبخندِ قشنگ روی لب هایتان بنشیند.
چگونه در عکس، زیباتر باشیم؟
همه آدم ها، چه زن و چه مرد، دوست دارند در عکس، زیبا، متفاوت و خوش هیکل دیده شوند. خیلی ها از عکس و عکاسی متنفرند، چون احساس می کنند بدعکس اند و بعضی افراد هم در طولِ بیست سال، در همه عکس ها یک ژست و قیافه یکسان دارند. ژست گرفتن در عکس های دونفره و دسته جمعی، به شکلی که متفاوت و چشم نواز دیده شوید، چند قانون کلی دارد:
* پشتمان را صاف نگه داریم و قوز نکنیم.
* بدنمان را کمی (در حد سی درجه) بچرخانیم تا سه رخ و لاغرتر دیده شویم.
* دست ها را کمی با فاصله از بدن قرار دهیم.
* برای پوشاندن شکم و پهلو، می توانیم از کیف استفاده کنیم یا پشت یک گلدان یا ظرف قرار بگیریم.
* در مجموع در عکس های گروهی، مرکز گروه، بهترین جا برای ایستادن است؛ همیشه دونفری که دو سرِ جمع ایستاده اند، چاق تر از بقیه دیده می شوند.
چگونه از کودکمان عکاسی کنیم؟
یکی از سوژه های شیرین و همیشه تازه و جذابِ عکاسی خانوادگی، بچه ها هستند. بچه ها به دلیل سادگی و شیرینی و معصومیتشان، در هر حالتی زیبا و خواستنی اند. فرقی ندارد خوابند یا بیدار، از حمام آمده اند یا دور دهانشان ردی از غذاست، لبخند می زنند یا اخم کرده اند، توی خانه اند یا در دل طبیعت. در همه حال عکس هایشان دیدنی است. منتها با دقت به چند نکته اساسی، می توانیم عکس های بهتر و زیباتری از بچه ها ثبت کنیم:
* در عکاسی از کودک، مهم است که بچه –اگر از دوره نوزادی گذشته و متوجه اتفاقات اطراف است- با دوربین راحت باشد. بد نیست دوربین به دست، با او حرف بزنید یا دوربین را بدهید تا خودش چند عکس بیندازد و با دوربین غریبی نکند.
* به دنبال ایجاد رنگ و چیدمانِ مصنوعی که حوصله بچه ها را سر می برد نباشید و به بچه، لباس پلوخوری نپوشانید منتها تا حد امکان، به هماهنگی رنگ های لباس بچه با فضای اطرافش توجه کنید.
* هر چند معمولا بچه ها وقتِ عکاسی به دوربین زل می زنند اما اگر زرنگ باشید و تصاویری از آن ها در حالی که غرق بازی و نقاشی هستند ثبت کنید، خالی از لطف نیست.
* قد بچه ها معمولا نصف قد شما یا حتی کمتر است. برای عکاسی از آن ها روی زانو بنشینید و دوربین را هم سطح با چشم هایشان قرار دهید و سپس دکمه شاتر را بزنید؛ به این ترتیب عکس های صمیمانه تری خواهید داشت.
* بچه ها، موها و دست ها و پاهای ظریف و زیبایی دارند. بد نیست گاهی به جای ثبت تصویر چهره و تمام قدشان، عکس های انتزاعی از جزئیات زیبای وجودشان بیندازیم.
* حالتِ Burst_mode یا عکاسیِ پشت سر هم، امکانِ بسیار خوبی است برای ثبت تصاویر پشت سر هم با تفاوت های ریز درجزییات از بازی و فعالیت کودک؛ امتحانش کنید.
میراث و فرهنگ خانوادگی را ثبت کنیم
حضور بزرگ ترهای خانواده و باتجربه ترهای فامیل در دورهمی های خاص مثل شب یلدا، لحظه تحویل سال یا مسافرت های دسته جمعی را برای عکاسی غنیمت بشمارید و با ثبتِ لبخند و نگاه و موهای سپید و دست های چروک اما مهربان شان، یک گنجینه ارزشمند گرد آوری کنید. مجموعه ای که می تواند علاوه بر ثبت چهره بزرگ ترها، به ثبت حال و هوا و سبک زندگی شان هم بپردازد. روسریِ نخی گلدار مادربزرگ، رومیزیِ ترمه بته جقه، ظرف و ظروف مسی، پشتی های کمیاب گلیمی، حوض های کوچکِ پرآب حیاط خانه، کرسیِ گرم خانه پدربزرگ و... همه و همه نمادهای دلنشین و خاطره انگیز سبک متفاوت زندگی نسل های پیشین است که عکاسی و ثبت کردنشان، کمکی است به ثبت یک فرهنگ و تاریخ و پیشینه.
عکس: یک تفریح خانوادگی؛ یک هدیه متفاوت!
حتما شما هم آن بعدازظهرهای معمولی و ساکتِ جمعه را که با ورق زدن آلبوم های خانوادگی و مرور خاطرات خاص و خنده دار از روی عکس مناسبت های مختلف، رنگی و متفاوت شده اند، تجربه کرده اید. خاطرات تلخ و شیرین زیادی که با دیدن تصاویر، زنده شده اند و جان گرفته اند و ما را به سفری در دل زمان برده اند. یا شاید برایتان پیش آمده باشد که همسر، خواهر یا فرزندتان، به بهانه ای و در مناسبتی، یک شاسیِ کوچک یا بزرگ که تصویری از شما و عزیزانتان بر آن نقش بسته، به شما هدیه داده باشد. با مرور عکس ها، چه به شکل کاغذی و چاپ شده و چه به شکل دیجیتال و بر صفحه تلویزیون و مانیتور، یک سرگرمی دلچسب خلق کنید و با هدیه عکس عزیزانتان به آن ها، به شکل جادویی خوشحال شان کنید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پرجمعیت ترین عکس خانوادگی در چین ثبت شد