ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



صحبت‌های سرمربی ایرانی تکواندو آذربایجان پس از شکست ایران در فینال


فارس/ رضا مهماندوست پس از کسب عنوان بهترین مربی تکواندوی جهان گفت: پیروزی برای همه ما شیرین است اما از ته قلبم ناراحت بودم که چرا تیم ملی کشورم در فینال جام جهانی نتوانست قهرمان شود.
در پایان جدال دو روزه 8 تیم برتر جهان در مسابقات جام جهانی 2015 که به میزبانی مکزیک برگزار شد، در گروه مردان، آذربایجان به عنوان قهرمانی رسید، تیم ملی ایران بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تیم های روسیه و کره جنوبی مشترکا به مقام سوم رسیدند.
در پایان این رقابت‌ها اسامی بهترین‌های این دوره از مسابقات از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شد که در بخش مردان رضا مهماندوست به عنوان بهترین مربی جهان و میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی‌الاصل تیم آذربایجان نیز بعنوان بهترین تکواندوکار جهان معرفی شدند.
رضا مهماندوست در مورد کسب نتایج تیم آذربایجان در جام جهانی، اظهار داشت: در طول این یک سال پیشرفت تکواندوکاران آذربایجانی را شاهد بودم و در تمرینات پیشرفت آنها را می‌دیدم، آنها در مکزیک مزد زحمات خود را کسب کردند.
وی در ادامه افزود: ما در طول یکسال عنوان قهرمانی بازی‌های اروپا و قهرمانی در جام جهانی را کسب کردیم، این اتفاق در حالی رخ داد که آذربایجان تا به حال در تکواندو چنین افتخاراتی نداشت.
سرمربی اسبق تیم ملی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: آذربایجان با میانگین قدی 194 سانت به عنوان بلندقدترین تیم حاضر در این رقابت‌ها بود. آذری‌ها یک رقابت قهرمانی کشور دارند که به زودی قرار است برگزار شود. تلاش من این است که در پایان این رقابت‌ها در هر وزن 2 تکواندوکار به اردوها دعوت کنم تا آذربایجان تا 8-7 سال آینده از لحاظ بازیکن گارانتی باشد.
مهماندوست در مورد اینکه با موفقیتی که تیم آذربایجان در مسابقات جام جهانی کسب کرد، گفت: ما بیشترین امتیاز را در جام جهانی کسب کردیم و بهترین تیم مسابقات شدیم و کاپ بهترین تیم را نیز دریافت کردیم، میلاد بیگی بازیکن ایرانی‌الاصل به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد، او در طول این یک سال واقعاً خوب کار کرد و مستعد بود. بیگی با بیشترین امتیاز در این رقابت‌ها به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد. بنده نیز به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب شدم.
سرمربی اسبق تیم ملی ایران در مورد فینال جام جهانی، اظهارداشت: باورتان نمی‌شود وقتی در فینال مقابل تیم ملی کشورم با اختلاف امتیاز توانستیم موفق شویم، گریه کردم، چرا که اصلاً تصور نمی‌کردم یک روزی مقابل تیم ملی کشورم به عنوان مربی قرار بگیرم و آنها نتوانند قهرمان شوند. پیروزی برای همه ما شیرین است اما از ته قلبم ناراحت بودم که چرا آنها نتوانستند قهرمان شوند. به هیچ عنوان دوست نداشتم تیم ملی کشورم آنطور شکست بخورد.
مهماندوست در مورد برنامه ریزی فدراسیون تکواندوی آذربایجان برای حضور در المپیک 2020 ژاپن گفت: در حال حاضر تیم ملی آذربایجان یک سهمیه برای حضور در المپیک برزیل را کسب کرده و قرار است در مسابقاتی که به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود یک سهمیه دیگر را کسب کنیم. آذربایجانی‌ها برای رسیدن به مدال در المپیک برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ چرا که آنها در این رشته اصلاً مدالی در المپیک ندارند، هدف اصلی آنها حضور در المپیک 2020 ژاپن است و می‌خواهند با 4 سهمیه مردان در آن رقابت‌ها شرکت کنند و به مدال نیز برسند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از زمانی که مسئولیت تیم آذربایجان را بر عهده گرفتم فرصت کمی داشتم تا آنها را برای حضور در المپیک برزیل آماده کنم، اما زمانی که من به آذربایجان آمدم آنها سهمیه حضور در المپیک را نداشتند اما در حال حاضر کسب یک سهمیه 100 درصد شده و در 2 وزن دیگر نظر داریم که یکی از آنها را اعزام خواهیم کرد.
مهماندوست در پایان صحبت‌های خود از عملکرد خوب بازیکنان ایرانی حاضر در تیم ملی کشور آذربایجان، گفت: میلاد بیگی و سینا بهرامی 2 تکواندوکار ایرانی هستند که وقتی به تیم آذربایجان پیوستند ایرادهای فنی زیادی داشتند اما خداراشکر نشان دادند که وقتی خوب آموزش ببینند می‌توانند خوب هم یاد بگیرند. فعلاً از عملکرد این 2 بازیکن راضی هستم اما تکواندو ورزش رکوردی نیست و هزاران اتفاق ممکن است رخ دهد اما امیدوارم که این دو تکواندوکار مثل دیگر تکواندوکاران بتوانند موفق شوند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
شکست مردانی از حریف کره ای در فینال تکواندو