سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خواهرزن خلیفه خودخوانده داعش در زندان کردستان عراق


خواهرزن خلیفه خودخوانده داعش در زندان کردستان عراقباشگاه خبرنگاران/ به گزارش فاکس نیوز، «دوعا عمید ابراهیم،» خواهر یکی از سه همسر ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش، در یکی از زندان‌های کردستان عراق به سر می‌برد. این زن 24 ساله مدت‌ها پیش، زمانی که می‌خواست با انفجار جلیقه‌ای که زیر برقع پوشیده بود عملیات انتحاری انجام دهد، بوسیله نیروهای دولت منطقه‌ای کردستان بازداشت شد.

بنابر اعلام مقامات کردستان، او به دستور گروه تروریستی القاعده قصد انجام عملیات انتحاری داشت. این عملیات مربوط به زمانی می‌شود که بغدادی هنوز گروه داعش را تشکیل نداده بود. اکنون که شوهرخواهر او به بزرگترین تروریست جهان تبدیل شده، به نظر می‌رسد او نیز در زندان نفوذ بیشتری یافته است.
یک مقام کرد درباره ابراهیم گفت: او مشهور است و زنان دیگر دوستش دارند. سال‌ها زندگی پشت میله‌های زندان تغییری در عقاید افراطگرایانه او ایجاد نکرده است. شاید دیگر نخواهد یک تروریست انتحاری باشد؛ اما در مجموع در نظام فکری‌اش تغییری ایجاد نشده است.
این زن در زمان دستگیری بیوه نوجوان یک تروریست القاعده بود و نام شوهر خود را روی انگشت اشاره دست راست خالکوبی کرده است. ابراهیم حاضر به مصاحبه با یکی از خبرنگاران فاکس نیوز که به تازگی برای دیدن او به زندان رفته بود نشد؛ اما مقامات زندان عکسی از او را در اختیار این خبرنگار قرار دادند.
یک مقام ارشد اطلاعاتی و امنیتی آژانس امنیت اربیل (معروف به آسایش) که مایل به فاش شدن نامش نبود به فاکس نیوز گفت: پرونده ابراهیم همچنان در جریان است. احتمال دارد برای او مجازات حبس ابد را در نظر بگیرند.
صلیب سرخ جهانی به طور منظم بر وضع ابراهیم و ده‌ها زن دیگری که به دلیل داشتن عقاید افراطی در زندان به سر می‌برند نظارت می‌کند. او در سلول خود تلویزیونی دارد که از طریق آن می‌تواند جنایت‌های داعش و تلاش‌های جهانی برای متوقف کردن آن‌ها را تماشا کند. 
بغدادی که خود یکی از اعضای سابق القاعده است در سال 2013 اعلام استقلال کرد و گروه تروریستی داعش را شکل داد. مقامات کردستان عراق تا مدت‌ها پس از تشکیل داعش نمی‌دانستند زنی که در عملیاتی ناموفق دستگیر کرده‌اند، خواهر معروفترین زن ابوبکر بغدادی است. این ارتباط زمانی فاش شد که «الدلیمی،» خواهر دعا عمید ابراهیم و همسر بغدادی، به همراه پسرش در سال 2014 قصد ترک سوریه را داشتند و بوسیله نیروهای امنیتی لبنان بازداشت شدند. گرچه هنوز مشخص نیست آیا الدلیمی همچنان همسر بغدادی است یا خیر، او منبع اطلاعاتی مهمی برای پی بردن به حقایقی درباره شخصیت مرموز البغدادی به شمار می‌رفت.
همسر بغدادی سال گذشته در تبادل زندانی میان جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، و دولت لبنان آزاد شد. اما چنین پیشنهاد تبادلی هنوز درباره خواهر او مطرح نشده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
پایان رسمی خلافت خودخوانده داعش در عراق