فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ارتباط مستمر علمی فنلاند با دانشگاه جامع علمی کاربردی ایران


به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، در دیدار محمد فرهادی با نویواکا وزیر تجارت خارجی فنلاند، راه های گسترش همکاری های علمی و فناوری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار فرهادی با اشاره به روابط مناسب ایران و فنلاند در زمینه های مختلف، به ویژه در بخش همکاری های علمی و پژوهشی افزود: هم اکنون 400 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های فنلاند تحصیل می کنند و امیدواریم در آینده دانشجویان فنلاندی نیز برای تحصیل در دانشگاه های ایران اقدام کنند.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به توسعه مناسب بخش صنعت در فنلاند گفت: فنلاند کشوری توسعه یافته است و در زمینه هایی همچون صنایع چوب، کشاورزی، I T و هوافضا می توان همکاری های مشترک علمی، پژوهشی با دانشگاه های این کشور داشت.
فرهادی افزود: در ایران دانشگاه های طراز اول و مناسبی در بالاترین سطح علمی فعالیت می کنند و در بخش هایی از قبیل هنری و معماری می توان بین دانشگاه های دو کشور دوره های آموزشی مشترک راه اندازی کرد.
وزیر علوم کشورمان در بخش دیگری، با اشاره به فعالیت 36 پارک علم و فناوری در ایران گفت: در این پارک ها مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان متعددی مستقر هستند که می توان ارتباط این مراکز را با مراکز پژوهشی فنلاند برقرار کرده و دوره های آموزشی کاربردی مشترک برگزار کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: باید در زمینه انرژی های پاک و حفاظت از محیط زیست همکاری های مناسبی با بخش آموزش عالی فنلاند صورت گیرد و ارتباط مستمری بین بخش علمی کاربردی فنلاند با دانشگاه جامع علمی کاربردی ایران برای استفاده از تجربیات آنان برقرار شود.
همچنین نویواکا وزیر تجارت خارجی فنلاند با تشکر از وزیر علوم کشورمان ، با بیان اینکه یک هیات 100 نفره را در سفر به ایران همراهی می کند، گفت: من نماینده 70 شرکت از بخش صنعتی فنلاند هستم که بخش پیشرفته ای است و همگی دوستدار محیط زیست ، بهداشت ، جنگل داری و آموزش هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در فنلاند هماهنگی مناسبی بین دانشگاه ها و شرکت های صنعتی و تجاری وجود دارد، گفت: مایل هستیم روابط خود را با بخش علم و فناوری ایران گسترش دهیم.
نویواکا افزود: فنلاند همواره سعی کرده در بخش آموزش سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد زیرا معتقدیم این سرمایه گذاری، پایه های اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می دهد.
وزیر تجارت خارجی فنلاند در ادامه گفت: مدیریت صحیحی در بخش آکادمیک فنلاند برقرار است و همیشه سعی بر این است که تمام تجارب علمی و پژوهشی را در اختیار بخش های صنعتی دولتی و خصوصی قرار دهیم تا همگان از این تجارب بهره مند شوند.
وی افزود: 400 دانشجوی ایرانی که در فنلاند تحصیل می کنند در بهترین دانشگاه های فنلاند مستقر هستند و از آنجا که آموزش عالی در فنلاند سطح گسترده ای را در نظر می گیرد، دیدگاهی بین المللی بر آن حاکم است و هدف این است که علاوه بر دانشجویان داخلی، دانشجویان سایر کشورها نیز از تحصیل در دانشگاه های فنلاند بهره مند شوند.
در این دیدار وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارت، آماری از وضعیت علم، پژوهش و فناوری در ایران ارائه کردند و درخصوص امکانات آموزش عالی کشور و نحوه همکاری های مشترک علمی و فناوری بین ایران و فنلاند سخن گفتند.
فراهنگ**9187**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تبلیغات دانشگاه جامع علمی کاربردی