سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابلاغ آیین نامه اصول فعالیت‌های انتخاباتی باعث حفظ نشاط دانشگاه‌ها می‌شود


معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم هدف از ابلاغ بخشنامه اصول فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها را که هفته گذشته ابلاغ شد، حفظ نشاط و پویایی در دانشگاه ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید ضیاء هاشمی با اشاره به جزئیات این آیین نامه اظهار داشت: دانشگاه پوینده، بهترین خدمت را به انتخابات خواهد کرد و دانشگاهیان و رفتار انتخاباتی آنها می‌توانند به نوعی در جهت‌گیری دیگران اثر بگذارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شکوه انتخابات در فضای دانشگاهی به شکوه انتخابات در جامعه کمک می‌کند و تشکل‌های دانشجویی و اساتید باید در این امر مشارکت داشته باشند و گروه‌های مختلف و سلایق مختلف باید فرصت مطرح کردن نظرات خود را داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم هدف از ابلاغ این آیین نامه را حفظ آرامش و قانونمند برگزار شدن این جلسات انتخاباتی در دانشگاه ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: دانشگاهیان و اساتید الگوی سایر اقشار هستند و رفتار انتخاباتی و نوع جهت گیری آنها می تواند بر دیگران اثر بگذارد. بنابراین شکوه انتخاباتی که در فضای دانشگاهی برگزار می شود، می تواند آن را به جامعه منتقل کند.

هاشمی یادآور شد: از اساتید و دانشجویان می خواهیم در این مسیر مشارکت کنند و گروه های مختلف سلیقه، دیدگاه و نقد خود را مطرح کنند و نگاه علمی در دانشگاه، نگاه قالب باشد. مسیر انتخاب اصلح از دانشگاه به جامعه منتقل شود و زمینه برای مشارکت آگاهانه فراهم شود. برای همین ما از دانشگاه ها خواسته ایم که جلساتی در قالب کرسی های آزاداندیشی برگزار کرده و این فرصت را برای یک مشارکت آگاهانه ایجاد کنند.

دکتر هاشمی در ادامه به سی و پنجمین سالگرد حماسه هویزه اشاره کرد و گفت: ۱۶ دی ماه سالروز حماسه هویزه است که توسط شهدای بزرگواری که بیشتر آنها دانشجو بودند رقم خورد، بنابراین روز ۱۶ دی ماه برنامه ای در محل یادمان شهدای هویزه برگزار می شود و همچنین یک برنامه نیز روز دوشنبه ۱۴ دی ماه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: تولیدات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه تولید شده است که زمینه را برای آشنایی دانشجویان و نسل جوان با این شهدا فراهم می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم هدف از برگزاری بزرگداشت شهید علم الهدی را فراهم کردن زمینه تبادل نظر و گفتگو در زمینه شهادت و شهادت طلبی عنوان کرد و گفت: راه شهدای ما باز است و ما نیاز داریم که یاد شهدا را زنده نگهداریم و امروز نیز فرهنگ شهادت و شهادت طلبی در دانشگاه ها جریان دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آزمون آیین نامه اصلی 98-99 (راز موفقیت و قبولی در آزمون آیین نامه چیست؟)