سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گوگل در سال آینده نسخه ای اختصاصی از Play Store را در اختیار کاربران چینی می گذارد


گوگل در سال آینده نسخه ای اختصاصی از Play Store را در اختیار کاربران چینی می گذارد

امروز «رویترز» خبر داده که گوگل، تصمیم دارد Play Store را تا سال ۲۰۱۶ به کشور چین ببرد. البته این فروشگاه، به Play Store اصلی متصل نخواهد بود و در واقع گوگل نسخه ای را مخصوص خود کشور چین توسعه می دهد تا مقامات دولتی، اجازه کارکرد آن در کشور یاد شده را بدهند.

لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به حساب های کاربران و سایر بخش ها نیز در خود چین باقی خواهند ماند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ابتدای سال میلادی جاری و البته پس از خبر همکاری گوگل با هوآوی برای ساخت اعلاترین نکسوسی که تا کنون توسعه یافته، خبرهایی شنیده شد که کمپانی آمریکایی تصمیمی راسخ دارد که تا فصل پاییز سال جاری، فروشگاه Play را به کشور چین ببرد اما اکنون به نظر می رسد که این طرح اندکی با تاخیر مواجه شده اما در هر صورت چنین اتفاقی در سال ۲۰۱۶ رخ خواهد داد.

اکنون پنج سال می شود که شرکت یاد شده حضور مستمری در چین ندارد و علت رفتن گوگل از این کشور نیز آن بود که دولت چین، از کمپانی یاد شده در خواست کرده بود تا نتایج جستجو را آنگونه که مقامات دولتی مایل هستند به کاربران نشان دهد. از آن جریانات اما پنج سال گذشته و اکنون چین تبدیل شده است به مرکز توجه کمپانی های بزرگ تکنولوژیک مانند اپل و در این میان، گوگل در حال جا ماندن است و در پی راهی برای بازگشت به همین کشور، تصمیم گرفته فروشگاهی اختصاصی را برای چینی ها توسعه دهد.

در این میان می توان اظهار کرد که عدم حضور گوگل در چین، باعث رشد بسیار سریع استارتاپ های محلی نیز شد. برای مثال شرکت هایی نظیر Baidu و Wandoujia در این مدت پنج ساله هر کدام توانستند به غول های بزرگی بدل گردند.

منبع: Reuters

برچسب‌ها:Play Storeاخبار تکنولوژیپلی استورتکنولوٰژیچینگوگل

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
کانتینیوم چه امکاناتی در اختیار شما می گذارد؟