سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر فرهنگ: شهید بهشتی نماد جاذبه بود


ایرنا/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید دکتر محمد حسین بهشتی نماد جاذبه بود و کمترین دافعه را داشت.

علی جنتی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی در انجمن آثار و مفاخر ایران افزود: شهید بهشتی بسیار خویشتن دار بود و شاید عبارت مظلومیت بهشتی از سوی امام (ره) نیز به همین دلیل باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: شهادت دکتر بهشتی خسارت زیادی به نظام وارد کرد و جای او هرگز پر نشده و نخواهد شد.
جنتی گفت: درمورد آثار، خلقیات و توانایی های شهید بهشتی بسیار سخن گفته شده است؛ اما من برای عرض ادب و احترام به ایشان در اینجا حاضر شده ام و مختصری از خاطرات خود را بیان می کنم.
وی ادامه داد: شهید بهشتی به شدت به کار تشکیلاتی اعتقاد داشت، جامعه مدرسین قم، جامعه روحانیت تهران و تاسیس حزب جمهوری از نمونه کارهای ایشان است.
جنتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاسیس دبیرستان دین و دانش در قم در زمانی که عده ای رفتن به مدارس را مجاز نمی دانستند، از دیگر کارهای بزرگ شهید بهشتی است.
جنتی افزود: مشارکت در تاسیس حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی و تاسیس مدرسه حقانی نیز از کارهای بزرگ ایشان در مسیر تحول حوزه علمیه بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من هم در دبیرستان دین و دانش و هم در مدرسه حقانی تحصیل کرده بودم و تحت تاثیر ایشان بودم.
جنتی افزود: یکی از آموخته های من و بسیاری از بزرگان، نظم و انضباط از شهید بهشتی است.
وی ادامه داد: اخلاص در عمل و کار برای رضای خدا از دیگر خصیصه های شهید بهشتی بود.
جنتی با اشاره به نظم حاکم در تمام کارهای شهید بهشتی گفت: از ساعت 6 و 30 دقیقه تا هفت صبح فقط به تلفن ها جواب می داد، نیم ساعت پیاده روی می کرد و برای دیدار با کسانی که با وی کار داشتند پنج شنبه ها دو ساعت وقت قرار داده بود و جمعه ها فقط در خدمت خانواده اش بود.
جنتی گفت: کمک به مبارزان نیز از جمله کارهای دیگر شهید بهشتی بود که با درایت و پنهان کاری خاصی صورت می گرفت.
در این مراسم مهدی محقق، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای و حجت الاسلام سیدهادی خسروشاهی در سخنانی از فعالیت ها و تلاش های شهید بهشتی در تحول حوزه علمیه، نگارش کتاب های درسی تعلیمات دینی و نقش وی در تدوین قانون اساسی و سازمان قضایی کشور یاد کردند.
همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح به خانواده شهید بهشتی از ایشان تقدیر شد.


ویدیو مرتبط :
ریحانه بهشتی، بهشتی شد (خواهر شهید پرویز بهشتی)