فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نقش نیروهای بومی در تدوین کتاب های دفاع مقدس کمتر دیده شده است


سرهنگ محمد رضا شرف بیانی روز دوشنبه در کارگروه فرهنگی دفاع مقدس سقز در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: باید برای ثبت وقایع دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن از تمامی امکانات موجود بهره گرفت.
وی با اشاره به نقش پیشکسوتان دفاع مقدس در ثبت خاطرات این دوران و با بیان اینکه مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس در کشور تشکیل شده است عنوان کرد: این مجمع در شهرستان ها نیز تشکیل خواهد شد.
او با بیان اینکه در استان کردستان سه هزار یادمان و قدمگاه شهدا وجود دارد عنوان کرد: در کردستان 21 هزار شهید مهاجر و انصار برای دفاع از انقلاب تقدیم و 120 هزار نفر در کشور به درجه رفیع جانبازی نایل شده است.
سرهنگ شرف بیانی با عنوان اینکه، در سقز 243 یادمان و قدمگاه شهدا ثبت شده است و 14 نقطه شاخص از جمله میدان آزادی، پارک لاله و پل جهاد سازندگی وجود دارد بر ایجاد یادمان های شهدا در این شهرستان تاکید کرد.
وی با عنوان اینکه کارگروه فرهنگی دفاع مقدس با پیشنهاد استانداری تشکیل شده است، جمع آوری خاطره شهدا، تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و پیگیری ایجاد 40 یادمان در مسیر راه های استان را از مواردی برشمرد که در دستور کار قرار دارد.
فرماندار ویژه شهرستان سقز هم با عنوان اینکه دفاع مقدس، سرآمد همه رویدادهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: کسانی ارزش های دفاع مقدس را درک می کنند که در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند و در دفاع از میهن اسلامی تلاش کرده اند.
علی اکبر ورمقانی، افزود: در اختصاص اعتبار برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان سقز محدودیتی وجود ندارد و در صورت ارایه پیشنهاد توسط ادارات، در بودجه ریزی سال آینده اعتبارات مناسبی برای این حوزه هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه، ایثارگران و جانبازان سند زنده فداکاری هستند عنوان کرد: وظیفه پیشکسوتان در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار سنگین است.
او یادآور شد: این کارگروه هر فصل یک بار با مسئولیت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان سقز برای هم اندیشی جهت راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار و از تمام توان ادارات و دهیاران برای ایجاد یادمان ها استفاده خواهد شد.
فرماندار سقز در ادامه با اشاره به توفیق هسته ای کشور و رفع تحریم ها گفت: به ثمر رسیدن برجام با هدایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تلاش فرزندان انقلاب در عرصه دیپلماسی و به پشتوانه مردم همیشه در صحنه به سرانجام رسید.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار تلاش مسئولان ومردم برای برگزاری انتخابات پر شور و سالم در هفتم اسفندماه سال جاری شد.
در این جلسه ، اعضا به اهمیت تدوین آثار فرهنگی هنری پیرامون دفاع مقدس و نقش آن در ترویج ارزش های آن دوران، اهمیت برگزاری یادواره های شهدا و توجه به خانواد ه شهدا، تکمیل یادمان شهدای دفاع مقدس در گلزار شهدای سقز، تفحص سیره شهدا و ایجاد باغ موزه دفاع مقدس تاکید کردند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نقش هرمزگان در دفاع مقدس