ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مسابقات ملی؛ ابزاری برای زجر دادن لیگ‌های ممتاز قاره اروپا!


به گزارش خبرگزاری فارس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های لیگ ممتاز اروپا، بحث ملی‌پوشان خارجی است که وقتی همانند یکی، دو هفته اخیر بحث مسابقات رسمی و یا دوستانه ملی پیش می‌آید، شمار زیاد ملی‌پوشان بومی و لژیونر‌ها باعث می‌شود مشکلات عدیده‌ای برای باشگاه‌ها بوجود آید.

در همین مدت چند روز گذشته اکثر تیم‌های لیگ‌های ممتاز قاره سبز، بدون ملی‌پوشان خود تمرین کردند. اتفاقی که به هیچ‌وجه خوشایند مربیان نیست. زیرا قادر به انجام دقیق برنامه‌های تمرینی خود نیستند.

از طرفی همین مساله باعث نگرانی عمده آنها می‌شود. چرا که مواردی همانند آسیب‌دیدگی ممکن است پیش آید و در این میان تیم‌های باشگاهی متضرر شوند.

*بیشترین مشکلات برای انگلیسی‌ها

جدا از مسائل فوق آنچه اکنون در ارتباط با لژیونرهای ملی‌پوش خارجی در اروپا می‌توان گفت، این است که لیگ برتر انگلیس بیشترین ملی‌پوشان خارجی را داشته و به همین دلیل مشکلات تیم‌های جزیره بیشتر از سایرین بوده است.

همین آمار و ارقام مشخص می‌کنند که در 20 تیم لیگ برتری، 529 بازیکن حضور دارند که 201 نفر آنان ملی‌پوش بودند که در چند روز گذشته تیم باشگاهی خود را همراهی نکردند.

در کالچو ایتالیا، به طور کلی 551 بازیکن فعالیت می‌کنند که 120 نفر ملی‌پوش داخلی و خارجی حضور دارند که در این مدت غیبت داشتند.

در بوندس‌لیگا آلمان از 519 بازیکن ثبت شده، 113 ستاره ملی‌پوش نتوانستند در اختیار باشگاه‌های ژرمن‌ها باشند.

و در فرانسه از 544 بازیکن که نام‌شان به عنوان بازیکنان لیگ ثبت شده، 108 بازیکن به همین دلیل غیبت داشته‌اند.

در لالیگا اسپانیا از 486 بازیکن نیز 81 بازیکن به دلیل فوق غایب بوده‌اند.

*بانوی پیر، در رتبه یک بیشترین ملی‌پوشان قاره سبز

با توجه به توضیحات فوق اگر سئوال شود بیشترین تعداد ملی‌پوشان یک تیم باشگاهی در اروپا هم اکنون کدام است، باید براساس آمار از یوونتوس ایتالیا معروف به بانوی پیر نام برد.

این تیم اکنون 16 ملی پوش داخلی و خارجی دارد که شامل کشورهای مثل  ایتالیا، اروگوئه، برزیل، سوئیس، گابن، المان، کلمبیا و کرواسی می‌شوند.

در رده دوم بیشترین ملی‌پوشان یک تیم از قاره سبز، تیم‌های تاتنهام هاتسپرز انگلیس و چلسی انگلیس قرار می‌گیرند. این دو تیم لیگ برتری هریک 15 بازیکن ملی‌پوش و البته غایب در تمرینات چند روز اخیر داشته اند.

در رده سوم ساوتهمپتون انگلیس و منچستریونایتد با 14 بازیکن قرارگرفته‌اند.

بعد از اینها، اورتون، منچسترسیتی، آ.اس‌رم و اینترمیلان هر یک 12 ملی‌پوش قرارگرفته‌اند.

 

*دوری اجباری از سرمایه‌ای کلان

وقتی ملی‌پوشان اینگونه در اختیار تیم باشگاهی خود نباشند، بدیهی است تیم‌ها بخش عمده‌ای از سرمایه کلان خود را در اختیار ندارند.

در چنین حالتی، تیم‌های انگلیسی از 4.25 میلیارد یورو سرمایه خود دور می‌شوند. اسپانیایی‌ها به خاطر همان 81 بازیکن 3.12 میلیارد یورو خود را در اختیار ندارند و باید همواره در اضطراب ناشی از مصدومیت و محرومیت بمانند.

در ایتالیا و تیم‌‌های که مشکلات مالی زیادی در کالچو دارند، از 2.51 میلیارد یوروو محروم می‌‌شوند.

در بوندس‌لیگا بایرن، دورتموند و بقیه تیم‌ها  سرمایه 2.34 میلیارد یورویی به اجبار فاصله خواهند داشت و در فرانسه، 20 تیم لوشامپیونه 1.51 میلیارد سرمایه خود را در تیم های ملی می‌بینند.

انتهای پیام/خ

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مستند سفر تیم ملی والیبال به ژاپن ( مسابقات بین قاره ها ) 2