سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سفر هفته گذشته جهانگیری و نوبخت به سه استان


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دولت هفته گذشته روزهای پرکاری داشت، از یک سو سفر دکتر روحانی به شهرستان ری و افتتاح چندین پروژه زیربنایی و اقتصادی و از سوی دیگر سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به جزیره کیش و هندورابی و محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری به استان های سمنان و خراسان رضوی و در مجموع حضور 57 دولتمرد در اقصی نقاط کشور، بر ترافیک کاری دولت افزود، تلاشی که در راستای مطالبات مردمی و افزایش رفاه مردم انجام می شود.
در همین راستا مروری بر سفر سه شنبه گذشته جهانگیری و نوبخت خواهیم داشت.

**سفر جهانگیری به کیش و تاکید به مناطق آزاد برای اجرای اقتصاد مقاومتی
جهانگیری در سفر به جزیره کیش ضمن شرکت در هفدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی از طرح های عمرانی و توسعه ای جزایر کیش و هندورابی بازدید کرد.
بازدید از طرح های عمرانی منطقه آزاد کیش همچون ترمینال بین المللی فرودگاه، نیروگاه جنوب کیش، تصفیه خانه 10 هزار متر مکعبی شمال جزیره، بندرتجاری، ترمینال مسافری بندر، مخزن آب 20 هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ، بازدید از روند توسعه طرح های فرودگاهی و بندر جزیره هندورابی، نشست با مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با محوریت نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های معاون اول رییس جمهوری به جزایر کیش و هندورابی بود.
معاون اول رییس جمهوری عصر سه شنبه در نشست نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی در جزیره کیش از تمامی مدیران مناطق آزاد خواست که به عنوان یک موضوع مهم و نیاز ضروری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را دنبال و آن را در مناطق آزاد عملیاتی کنند.
وی با تاکید بر این که در مسایل اقتصادی پسا تحریم نیز باید اجماع ایجاد کنیم، افزود: اگر بتوانیم تمام نیروهای فعال در کشور را حول مسئله اقتصادی جمع کنیم، کشور در مسیر توسعه حرکت خواهد کرد.
جهانگیری تصریح کرد: ما از مناطق آزاد انتقال فناوری های پیشرفته را می خواهیم، در این مناطق باید فعالیت هایی انجام شود که در سایر مناطق نمی توان آنها را انجام داد و یا تولیداتی صورت گیرد که متناسب با شرایط منطقه بوده و در دیگر نقاط تولید آن امکان پذیر نباشد.
وی، صادرات را یکی از اولویت های اصلی و موضوع کلیدی کشور در دوران پساتحریم دانست و گفت: به دلیل کم شدن قدرت خرید مردم برای کالاهای تولیدی، بازار داخلی وجود ندارد بنابراین نیازمند بازار بیرونی هستیم تا بتوانیم کارخانه ها و واحدهای تولیدی را فعال کنیم.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: مناطق آزاد از برخی مقرارت دست و پا گیر معاف هستند و سرعت کار بالاتر و راحت تر است، نباید در این مناطق قوانین دست و پاگیر اعمال شود، وجود قوانین می تواند به جذب سرمایه گذار کمک فراوانی کند.
جهانگیری، دوران پساتحریم را مقطعی جدید دانست و افزود: این دوران نیازمند برنامه ریزی های جدی با نگرش جدید است، باید بدانیم که در این دوران چه برنامه هایی داریم و به چه شکلی می خواهیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم.
وی همچنین در آیین افتتاح هفدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی و هفتمین نمایشگاه دریایی دو سالانه کیش گفت: اقتصاد ایران در برهه خاص و حساسی است که نیازمند تدابیر و برنامه ریزی های دقیق است و اگر ویژگی های دوره اقتصادی کنونی ایران را بخواهیم برشماریم یکی از مهم ترین آنها ورود به دوران پساتحریم است و در روزهای آینده تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران وضع شده لغو خواهد شد.
وی یادآور شد: با لغو تحریم ها که به دلیل برنامه هسته ای کشور تدوین شده بود، وارد دوره جدیدی می شویم که این دوره ویژگی های خاص خود را دارد و شریکان خارجی به سمت ایران خواهند آمد و بازارهای بزرگتری در اختیار ما قرار می گیرد و منابع خارجی بیشتری به سمت اقتصاد ایران خواهد آمد و دسترسی به فناوری بیشتر و فناوری روز را خواهیم داشت.
وی همچنین اظهار داشت: دوران پساتحریم فرصت جدیدی برای برنامه های اقتصادی کشور است و باید با تدبیر و برنامه ریزی با این دوره روبرو شویم و اگر درایت و برنامه ریزی نداشته باشیم هر فرصت می تواند به تهدید تبدیل شده و بازارهای کشور و توانمندی های داخل کشور آسیب ببیند.

***سفر نوبخت به استان سمنان
محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز چهارشنبه گذشته (دوم دی ماه) با سفر به استان سمنان، مرکز 10 تختخوابی ایوانکی گرمسار را افتتاح کرد.
افتتاح مجتمع فرهنگی و ورزشی گرمسار و برگزاری شورای اداری استان سمنان از دیگر برنامه های نوبخت در این سفر بود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان سفر خود به استان سمنان تصریح کرد: طبق دستور رییس جمهوری مسایل، مشکلات و مطالبات مردمی که مقرر بود در سفر دکتر روحانی، بررسی و تامین اعتبار شود به ایشان فهرست برداری شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف به رفع آنها است.
وی با اشاره به اضافه شدن برخی موارد مورد نیاز سمنان از سوی محمدرضا خباز استاندار این استان اظهار داشت: این فرصت برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی فراهم شد تا این ارقام و موارد مورد نیاز سمنان در بودجه سال آینده این استان تامین اعتبار شد.

**سفر نوبخت به خراسان رضوی
جمعه چهارم دی، محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین به خراسان رضوی رفت.
وی در این سفر از طرح توسعه خط یک قطار شهری مشهد و کارخانه گندله سازی سنگان خواف بازدید، پست برق را افتتاح و در نماز جمعه اهل تسنن و تشیع شرکت کرد.
وی در جریان این سفر با ابلاغ پیام سرشار از احترام و تاکید بر حفظ برادری و وحدت رییس جمهوری به مردم خواف گفت: وحدت بین برادران شیعه و سنی در این منطقه از خراسان رضوی و دیگر نقاط ایران اسلامی ستودنی است.
سیام**9012** 1336

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سه وزیر اقتصادی به سه استان کشور سفر کردند