سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



شفاخونه/نشانه‌های فشار خون بالا از دیدگاه طب سنتی


شفاخونه/نشانه‌های فشار خون بالا از دیدگاه طب سنتیسلامت نیوز/ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پُرفشاری خون، می‌تواند به صورت سردرد همراه با احساس فشار و پُری در سر، یا احساس کشیدگی عروق، یا سرخی چشم‌ها و صورت، و یا شنیدن صدایی همهمه‌وار در گوش‌ها همزمان با جهش نبض، و علائم گوناگون دیگر ظاهر شود.
مجید انوشیروانی درباره فشار خون اظهار داشت: برخلاف تصور عمومی، فقط خوراکی‌های شور نیستند که می‌توانند فشار خون را بالا ببرند.
به گفته وی کسانی که مستعد افزایش فشار خون هستند، ممکن است با زیاده‌روی در مصرف شیرینی، حتی شیرینی‌های طبیعی مانند ارده و شیره، یا عسل، یا خرما و شیرۀ خرما، دچار پرفشاری خون شوند.

نشانه‌های فشار خون بالا از دیدگاه طب سنتی

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این پُرفشاری، می‌تواند به صورت سردرد همراه با احساس فشار و پُری در سر، یا احساس کشیدگی عروق، یا سرخی چشم‌ها و صورت، و یا شنیدن صدایی همهمه‌وار در گوش‌ها همزمان با جهش نبض، و علایم گوناگون دیگر ظاهر شود.
انوشیروانی افزود: چنین فردی ممکن است دچار غلظت خون نیز باشد و در این‌ حال مصرف داروهای ضدفشار خون ادرار آور مانند تریامترن اچ و هیدروکلروتیازید و فورزماید، موجب وخیم‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

افراد فربه پُرخون، در فصل بهار از مصرف بیش‌ازحدّ شیرینی پرهیز کنند
وی بیان داشت: توصیه ما این است که افراد فربه پُرخون، در فصل بهار از مصرف بیش‌از حدّ شیرینی پرهیز کنند و به سوی خوراکی‌هایی با مزۀ ترش ملایم طبیعی بروند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: زرشک, آلو, آلبالوی خشک, برگۀ زردآلوی ترش, شیرین و لواشک‌های ترش طبیعی، نمونه‌های خوبی از این خوراکی‌ها هستند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
‫دیدگاه طب سنتی به چاقی و لاغری (حسین رضایی‌زاده رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی)‬‎