ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



باقرزاده: حضور شمشیربازی ایران در المپیک قطعی است/ فدراسیون‌ها برای پول گرفتن گردن کج نکرده‌اند


فضل‌الله باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص کسب سهمیه المپیک در رشته شمشیربازی گفت: شمشیربازی ایران حتما در المپیک حضور دارد اما سهمیه به نام است و فردی که سهمیه را کسب می‌کند باید در المپیک حاضر شود. شرایط ما به گونه‌ای است که در رنکینگ جهانی برای اولین بار سهمیه می‌گیریم و با توجه به جایگاه مجتبی عابدینی و علی پاکدامن حتما یک سهمیه المپیک را از رنکینگ جهانی کسب می‌کنیم اما هنوز سه مسابقه مانده و نمی‌دانیم کدام یک از این دو شمشیرباز سهمیه را می‌گیرند.

وی افزود: بعد از کره‌ای‌ها که دو سهمیه از رنکینگ جهانی گرفتند، در آسیا نفرات بعدی از ایران هستند. از آنجا که بعد از شمشیرباز کره‌ای نفر دوم و سوم و چهارم آسیا مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری هستند، می‌توان با قاطعیت گفت که نام ایران در شمشیربازی المپیک  قرار خواهد گرفت. امتیازات این افراد آنقدر بالا است که ژاپن و هنگ‌کنگ و سایر کشورها نمی‌توانند به امتیازات آنها برسند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اگر عابدینی در 14 نفر دنیا خود را حفط کند پاکدامن نفر اول آسیا خواهد شد و ما دو سهمیه خواهیم داشت اما اگر عابدینی نتواند در مسابقات باقیمانده جایگاه خود را در رنکینگ جهانی حفظ کند، رقابت بین مجتبی و علی برای کسب سهمیه خواهد بود.

باقرزاده در خصوص شرایط مالی فدراسیون تصریح کرد: فدراسیون شمشیربازی مشکل مالی ندارد. وزارت ورزش بالای 80 درصد از بودجه فدراسیون‌های المپیکی را تا ماه دی پرداخت کرده است. با تمهیداتی که اندیشیده‌ایم هیچ مشکلی تا پایان سال نداریم. تیم‌های فلوره و اپه را نیز به مسابقات برون مرزی اعزام می‌کنیم و آنها هم باید 25 فروردین در زون آسیا برای کسب سهمیه شانس خود را امتحان می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه امور مالی بر اساس توافق‌ها پیش می‌رود. کمیته ملی المپیک نیز هر زمان که پول داشته به فدراسیون‌های المپیکی واریزی و به برخی از فدراسیون‌ها بالای 80 درصد پرداختی داشته است. در این روزها نیز کمیته واریزی به فدراسیون‌ها خواهد داشت.

باقرزاده گفت: فدراسیون‌ها برای اولین بار به موقع مبالغ خود را دریافت کرده و برای گرفتن بودجه گردن کج نمی‌کنند. امسال ما حتی یکبار برای گرفتن بودجه به وزارت ورزش نرفتیم. باید از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این زمینه تقدیر کرد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ما اقتصاد مقاومتی را دقیق اجرا می‌کنیم و یک نفر اضافه‌تر از برنامه‌ها به مسابقات نمی‌بریم. شمشیربازانی که مدال دارند حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنند. ما حتی برای ایجاد انگیزه به بازیکنان پاداش می‌دهیم. بازیکنان ما درآمد زیادی ندارند و ما در حد توان از آنها حمایت می‌کنیم.انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نماهنگ بسیار زیبا از اشکها و لبخندها در المپیک( شمشیربازی)