سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چین اتهام حمله سایبری به استرالیا را بی اساس دانست


به گزارش ایرنا، «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز - پنجشنبه - در نشست خبری با خبرنگاران ضمن رد اتهامات مقام های استرالیایی گفت که پکن این قبیل مواضع را بی اساس می داند.
وی گفت: چین بارها مخالفت خود را با حملاتی از این دست اعلام کرده و شدیدا با هرگونه نفوذ سایبری در دیگر کشورها مقابله می کند.
«هوا» با تاکید بر اینکه موضع چین در مخالفت با حملات سایبری موضعی کاملا قاطع است، گفت: امنیت شبکه مجازی یک معضل جهانی است و در تامین آن باید همه کشورها مشارکت داشته باشند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین ادامه داد: بر این باوریم که نیاز جامعه بین الملل به تامین امنیت شبکه اینترنت، باید با اتکا به روحیه احترام متقابل و برابری و از طریق گفت وگو و همکاری های مشترک پیگیری شود.
«هوا چون اینگ» تصریح کرد: اتهاماتی که اخیرا در این رابطه از سوی برخی منابع استرالیایی مطرح شده، نادرست و بر مبنای برخی حدس و گمان های بی اساس است که به هیچ وجه سازنده نیست.
شبکه «ای.بی.سی» استرالیا روز گذشته در گزارشی به نقل از منابع رسمی، حملات اخیر به سازمان هواشناسی این کشور را به نفوذگرهای (هکرها) چینی نسبت داده بود.
یک مقام رسمی استرالیا نیز با اشاره به حمله سایبری به رایانه های مرکز هواشناسی این کشور، آن را جدی خواند و با معرفی چین به عنوان عامل این حمله، گفت تردید کمی در مورد انجام دهنده آن وجود دارد.
تکذیب نقش چین در هک برخی وبسایت های دولت استرالیا در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کشورهای غربی بویژه آمریکا، با اشاره به برنامه قدرتمند چین برای تقویت نیروهای مجازی این کشور، از ارتباط پکن با نفوذگرهای خارجی علیه کشورهای خود سخن گفته اند.
چین پیشتر نیز از سوی آمریکا به دست داشتن هکرهای این کشور در سرقت اطلاعات دولتی این کشور محکوم شده بود.
در همین راستا، اف بی آی، مدعی شده که چین سال گذشته در یک حمله سایبری به «اداره اطلاعات پرسنلی» آمریکا فایل های اطلاعات شخصی 22 میلیون کارمند رسمی تحت زیر مجموعه این اداره را سرقت کرده است.
چین این اتهامات را نیز رد کرده و آن را بی اساس دانسته بود.
آساق*231*1597

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پاسخ رهبر انقلاب (مدظله) به اتهام بی اساس خانه نشینی دکتر احمدی نژاد