سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روسیه سال 2016 بزرگترین صادر کننده غله در جهان می شود


روسیه سال 2016 بزرگترین صادر کننده غله در جهان می شودایرنا/ روسیه که اکنون صادر کننده محصولات غله ای به 100 کشور جهان است در سال جاری میلادی به بزرگترین صادر کننده غله در جهان تبدیل می کند.
ارزیابی نتایج اجرای برنامه های روسیه برای توسعه کشاورزی که در نشریه وال استریت آمریکا انتشار یافته، با استناد به پیش بینی وزارت کشاورزی آمریکا آمده است: مطابق ارزیابی تحلیلگران، در حالی که روسیه با سه درصد افزایش نسبت به سال 2014 در سال جاری میلادی 23 میلیون و 500 هزار تن گندم صادر خواهد کرد، ایالات متحده می تواند 21 میلیون و 800 هزار تن گندم صادر کند که کمترین شاخص صادراتی این بخش در طی 45 سال گذشته است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشاورزی اعلام کرده است که بازار بین المللی محصولات کشاورزی در سال تغییرات بزرگی می کند و کشورهای بزرگ در مقابل بازیگران جدید عقب نشینی می کنند.
به نوشته وال استریت ژورنال به دلیل کاهش نرخ ارزهای ملی در رابطه با دلار، گندم آمریکا برای کشورهای واردکننده بیش از حد گران است، ولی روبل ضعیف شده برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی روسیه سودآور است و به آنان کمک می کند تا بازارهای جدیدی در جهان بدست آورند.
روسیه که سال 2002 صادرات غله را آغاز کرد، تا کنون مواضع خود را تحکیم و از سوی دیگر تضعیف روبل، صعود این کشور را به ردیف های بالای فهرست صادرکنندگان تسریع کرده است.
«الکساندر کوربوت» معاون رئیس اتحادیه غله روسیه در این باره گفت: تضعیف روبل یکی از عوامل و نه یگانه دلیل است. در حالی با زحمت زیاد وارد بازارها شدیم که منتظر ما نبودند و امتیازی برای ما قائل نشدند. فقط با کمک کارهای تخصصی و حرفه ای عرصه تجارت، توانستیم مزایای کشور خود را نمایان و ثابت کنیم محصولات ما بهتر است و اکنون فکر نمی کنم بتوانند روسیه را از بازارهایی که بدست آورده بیرون براند».
از سوی دیگر، صادرات تسلیحات و مواد انرژی زا نیز سهم خود را ایفا کرد. به گفته کوربوت، هم اکنون اوضاع به شدت تغییر می کند. سال گذشته، روسیه 20 میلیارد دلار محصولات کشاورزی صادر کرد که بیش از مبالغ دریافتی از فروش تسلیحات روسیی به خارج بود و تقریبا نیمی از درآمد فروش گاز طبیعی را تشکیل می داد. اکنون تا حد زیادی غله تعیین کننده سیمای جدید صادرات روسیه است.
«هم اکنون روسیه به عنوان صادر کننده غله به 100 کشور جهان، وارد بازار آفریقا و به عنوان مثال نیجریه شده است که غله بسیار مرغوبی خریداری می کند و خواسته های سخت کیفی دارد. همزمان تولیدکنندگان روسی غله جا را برای آمریکایی ها در این کشور آفریقایی تنگ کرده اند و از سوی دیگر، صادرات غله روسیه به آفریقای جنوبی نیز جریان دارد و محصول روسی حتی برای آمریکای لاتین از جمله مکزیک همسایه آمریکا آشنا است».
در پایان گزارش آمده است: کارشناسان معتقدند، در صورت تداوم آهنگ رشد در کشت و صنعت روسیه و پویایی در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری، سطح محصول غله این کشور می تواند تا 15-10 سال آینده به 200 میلیون تن برسد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
آذربایجان شرقی بزرگترین تولید کننده و صادر کننده شیرینی و شکلات کشور