در چند خط لئوناردو داوینچی نقاش را بشناسید+ تصاویر


لئوناردو دی سر پیرو دا وینچی در 15 آوریل سال 1425 در روستای توسکانی در نزدیکی فلورانس ایتالیا زاده شد. لئوناردو از کودکی شور و هیجان زیادی به طبیعت نشان می‌داد. در جوانی هنر نقاشی و پیکرتراشی را آموخت و از آنجا که استعداد زیادی در این زمینه داشت، در هفده سالگی به استادی چیره‌دست تبدیل شد. او در فلسفه، تاریخ طبیعی، کالبدشناسی ، زیست‌شناسی ، پزشکی، نجوم ، گیاه شناسی ، زمین شناسی ، علوم پرواز ، ریاضیات و ... دست داشت.

شاید ندانید که لئوناردو مخترع بزرگی بوده، یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و خیلی چیزهای دیگر را اختراع کرد. اما نقاشی رساترین تصویر برای نشان دادن ایده‌ها و افکارش بود. مونالیزا که به لبخند ژکوند نیز شهرت دارد معروف‌ترین اثر نقاشی او هست.

تصویر زنی با چشمانی غمگین و لبخندی مرموز که چشمان زیادی را مجذوب خود کرده است. این ویژگی‌های متناقض موجب شده گمانه‌زنی‌های بسیاری حول محور این چهره ماندگار صورت بگیرد. چند سال پیش این تابلو با استفاده از نرم‌افزاری رایانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و آماری درباره‌ احساس مونالیزا براساس حالت ابروها، لب‌ها و گونه‌های وی منتشر شد. طبق نتایج این تحقیق، مونالیزا 83 درصد خوشحال،9 درصد منزجر، 6 درصد ترسیده و 2 درصد عصبی است.

از دیگر آثار برجستۀ او می‌توان به تابلوی شام آخر، غسل تعمید مسیح، بانوی صخره‌ها، مریم با میخک، باکره و کودک و...اشاره کرد.

لئوناردو از مردان بزرگ تاریخ است. داوینچی نه تنها یک هنرمند بی همتا بلکه یک انسان بسیار دانا در رابطه با جهان هستی و رازهایش بود اما هیچ کدام را فاش نکرد و بدرود گفت. دانشمندان او را نابغه ترین و مرموز ترین مرد تاریخ می نامند.

باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
بالزن لئوناردو داوینچی