سفیر ایران در دوحه: در شرایط حساس منطقه به وحدت و انسجام نیاز داریم


مراسم جشن 22 بهمن ماه 1394 به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوحه برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن سخنرانی محمد جواد آسایش زارچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر دراین مراسم بدین شرح است:

بسمه‌ تعالی

جناب آقای ابراهیم یوسف فخرو – مدیر کل محترم تشریفات وزارت خارجه

جناب آقای علی ابراهیم احمد- سفیر محترم اریتره و مقدم السفرا

عالی جنابان سفرای محترم، خانم ها و آقایان ، حضار گرامی

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

در آغاز مایلم از یکایک شما به خاطر حضور در این مراسم با شکوه و پذیرش دعوت تشکر و تقدیر و آروزی موفقیت نمایم . این مراسم به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کشور برادر قطر برگزار شده است و بدین مناسبت به همه شما حضار گرامی خیر مقدم و خوشامد می گویم.

ما همه ساله در چنین روزی این عید و رویداد بزرگ را جشن می گیریم و ملت ایران در این روز با همه اقشار خود و با شجاعت توانست انقلاب اسلامی عظیم را به رهبری حضرت امام (ره) امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به موفقیت و پیروزی رساند. این انقلاب شکوهمند علیرغم توطئه ها و نقشه های اهریمنی همچنان و روز به روز به راه خود به منظور تحقق پیشرفت و شکوفایی در کلیه زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی، علمی و تکنولوژی به رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و تلاش های گسترده و بی وقفه جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب اسلامی ایران از زمان روی کار آمدن و عهده داری پست ریاست جمهوری به ویژه در راستای حل و فصل پرونده مسالمت آمیز هسته‌ای ونیز کوشش در جهت توسعه مناسبات فیمابین در سطح منطقه‌ای، عربی، اسلامی و بین‌المللی ادامه می‌دهد بطوری که تهران پایتخت ایران مقصد و زیارتگاه مهم بسیاری از هیأت ها و رفت و آمدها در سطح جهانی شده است.

جمهوری اسلامی ایران از دیرباز روابط مستحکم و پیوندهای تاریخی عمیق و گسترده با کشور برادر قطر و ملت شریف و مهمان نواز آن به ویژه در سطح دو جانبه داشته و همچنان دارد و این روابط بر اساس برادری و مودت و همکاری مشترک مبتنی بر اصول حسن همجواری و احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر استوار است و این رویه مرهون سیاست حکیمانه و عزم و اراده راسخ رهبران دو کشور برادر می‌باشد.

از این رو، اینجانب مایلم در اینجا از جناب آقای شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر دولت برادر قطر به خاطر توجهات و اهتمام ایشان در جهت توسعه و تحکیم مناسبات کشورش با ایران و طرح ابتکار مثبت او در دوارن ریاست خود بر شورای همکاری و در خلال نطق خود در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مبنی بر ضرورت انجام گفت‌وگوی مشترک میان شورای همکاری و جمهوری اسلامی ایران تشکر و تقدیر نمایم.

این طرح ابتکار بازتاب مثبتی نزد مسئولان ایرانی داشته و آن‌ها از این طرح ابتکار استقبال نموده و آمادگی خود را جهت تحقق و به موفقیت رساندن آن اعلام کردند. ما همچنان به تحقق این طرح ابتکار و عملی و اجرایی شدن آن چشم دوخته ایم زیرا این اقدام، اثرات و پیامدهای مثبتی به ویژه در برقراری ثبات و امنیت و آرامش در منطقه خواهد داشت. ما در این شرایط حساس و بغرنج نیاز مبرمی به وحدت ،انسجام ، تفاهم و گفت‌وگوهای فیمابین و مقابله و رویارویی با انواع چالش هایی که فراروی ما هست و مترصد همه ماست، داریم به ویژه در مورد مبارزه با تروریسمی که در جهان گسترش و ترویج یافته است.

اینجانب در پایان مجددا از یکایک شما حاضران گرامی به خاطر شرکت در این مراسم شکوهمند تقدیر و تشکر می‌کنم و صحت و سلامتی و موفقیت و سعادت برای همه شما ونیز عزت و سربلندی روز افزون والفت دلها میان افراد امت اسلامی را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شرایط حساس کشور با توجه به اوضاع منطقه