علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آغاز ثبت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی در گمرک


به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست‌های كنترل هوشمند ورود كالا به كشور و به منظور تسریع و شفاف سازی فرآیند واردات تلفن همراه، افزایش دقت در كنترل‌های گمركی، در نظر دارد نسبت به ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی های وارداتی اقدام کند.

بر این اساس از تاریخ ۱۵ / ۹ / ۹۴ علاوه بر اظهارنامه و لیست عدل بندی، ارائه شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI) توسط كلیه واردكنندگان از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی الزامی است.

IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity شناسه بین المللی تجهیزات موبایل بوده و كلیه دستگاه های موبایل با قابلیت اتصال به شبكه مخابراتی GSM، دارای این كد ۱۵ رقمی مختص به خود می باشند.

در این كد، اطلاعات مربوط به : مدل گوشی، شركت سازنده، كشور سازنده و ... وجود داشته و گوشی های تلفن همراه توسط این كد در شبكه های مخابراتی ثبت می شوند.

روش های دریافت كد IMEI : ۱- بر روی بسته بندی دستگاه تلفن همراه ۲- كد IMEI عموماً در زیر باتری موبایل قابل رویت می باشد. ۳- با شماره گیری #۰۶#* در تلفن همراه كد IMEI نمایش داده می شود.

وارد كنندگان می توانند از طریق مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به آدرس : epl.irica.ir علاوه بر ارائه اظهارنامه الكترونیك خود به گمرك، مراحل مختلف كاری خود را بدون حضور در گمركات اجرایی پیگیری و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار گمرك قرار دهند.

گمرك ایران از كلیه نمایندگان رسمی و ارائه كنندگان كالای تجاری تلفن های همراه در ایران دعوت به عمل می آورد با شركت فعال در اجرای این طرح و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، علاوه بر ساده سازی و تسریع در انجام فرآیند های رسمی ورود كالا به كشور، موجبات جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق كالا را فراهم کنند.

دستورالعمل نحوه ارسال اطلاعات شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI) به همراه لیست عدل بندی اظهارنامه متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین به منظور ارائه تسهیلات بیشتر، به زودی امكان بررسی وضعیت گوشی های تلفن همراه از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
ثبت شناسه گوشی وارداتی از نیمه آذر