سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله مردم سالاری/ صداوسیما در کنار منتقدان دولت


سرمقاله مردم سالاری/ صداوسیما در کنار منتقدان دولت

مردم سالاری/ « صداوسیما در کنار منتقدان دولت » عنوان یادداشت روز روزنامه مردم سالاری به قلم کرم محمدی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سیب‌زمینی از سال 1384 وارد بازی سیاسی جناح‌های درون نظام شد. از قضا این ورود هم بنا به اراده و تصمیم جناحی صورت پذیرفت که بخشی از هواداران و سیاستگذاران آن برای مخالفت با دفن سیب‌زمینی آلوده توسط دولت یازدهم این روزها سینه‌چاک کرده‌اند.
این روزها موضوع چرایی معدوم نمودن مقداری سیب‌زمینی در استان فارس بهانه‌ای شده تا منتقدان محترم دولت تدبیر و امید از قبل آن هرچه دل تنگ‌شان می‌خواهد نثار دولت یازدهم نمایند. کار بجایی رسید که یکی از نمایندگان منتقد دولت استعفای خود را به این دلیل تقدیم نماید؟!
اینکه اگر نماینده‌ای نتواند به وظایف خویش عمل کند و یا برای دفاع از حقوق موکلانش در نهایت استعفا دهد؛ شاید کار پسندیده‌ای محسوب گردد. اما اگر همین نماینده محترم دو سال قبل به مدت هشت سال شاهد هر روزه رشد نرخ بیکاری؛ افزایش سرسام‌آور نرخ تورم؛ کاهش چشمگیر ارزش پول ملی؛ اختلاس‌های چندین هزار میلیاردی؛ به بن‌بست رسیدن سیاست خارجی؛ بی‌اعتنایی رئیس‌جمهور وقت به مصوبات مجلس شورای اسلامی و عدم ابلاغ برخی از قوانین و... بوده باشد و نه تنها در آن هنگام هیچ مخالفتی نکرده بلکه تمام‌قد از سیاست‌های دولت‌های «نهم» و «دهم» حمایت نموده باشد؛ اقدام امروزش سخت زیر سوال رفته و یک حرکت و ژست سیاسی محسوب می‌گردد.
علی‌رغم ایرادی که به مخالف‌خوانی‌های امروز بخشی از یک جناح سیاسی وارد می‌شود؛ اما انتقاد مخالفان دولت تدبیر و امید هرچند از منظر حامیان این دولت وارد نباشد؛ ولی افتخار دولت یازدهم آن است که مخالفان را نه تنها محدود ننموده بلکه دایره نقد را گسترش داده است. آنچه جای تامل دارد عملکرد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است. رسانه‌ای که از بیت‌المال ارتزاق کرده و متعلق به همه ملت ایران می‌باشد و طبیعتا نمی‌تواند و نباید وارد دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی شود.
پیگیری برنامه‌های این رسانه در جریان دفن سیب‌زمینی‌های آلوده واقعا جای تامل جدی دارد. در برنامه ساعت 23 شبکه خبر که مفصل به این موضوع پرداخته شد؛ تهیه‌کنندگان بدون پروا به سال 88 بازگشتند و خیلی راحت اقدام دولت «مهرورز» را در توزیع سیب‌زمینی رایگان به مردم اقدامی در راستای جلوگیری از فاسد شدن این محصول معرفی کردند؟! موضوعی که حتی دولت تحت مدیریت آقای احمدی‌نژاد هم ادعای آن را حداقل تا این تاریخ نداشته است!
صداوسیما که هم‌اکنون در قضیه دفن سیب‌زمینی تمام‌قد در کنار منتقدان دولت تدبیر و امید ایستاده است؛ توضیح نداد چرا در آن هنگام و در گرماگرم تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در برابر توزیع‌ رایگان هزاران تن سیب‌زمینی بین مردم چنین پا به میدان نگذاشت؟ چرا هرگز در صدد برنیامد که سوال کند هزینه‌های میلیاردی قیمت خرید و توزیع سیب‌زمینی‌ها از کجا تامین شده است؟ چرا بسان امروز سخنان منتقدان را بازتاب نداد و آنان را در میزگردها دعوت نکرد؟
به استناد کدام سند و مدرک محکمه پسند بعد از گذشت بیش‌از شش سال به این نتیجه رسیده است که توزیع آن همه سیب‌زمینی در سراسر کشور برای جلوگیری از فاسد شدن آنها صورت گرفته است؟
ورود صداوسیما به اینگونه مباحث را باید به فال نیک گرفت و از تهیه‌کنندگان چنین برنامه‌هایی پرسید آیا برگزاری انتخابات باشکوه در اسفند ماه سال‌جاری را در راستای تقویت امنیت؛ وحدت و اقتدار ملی می‌دانند یا خیر؟ آیا قبول دارند برای تبدیل شدن انتخابات به حماسه سیاسی که همواره مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته و دارد؛ به مقدمه نیاز است؟ آیا قبول دارند که برگزاری نشست‌های متعدد و سخنرانی‌ها و همایش‌ها با حضور گرایش‌های گوناگون ملتزم به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقدمه برگزاری انتخابات پرشور توام با شعور و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان و صاحبان حق رای نسبت به دیدگاه‌های سیاسی- اقتصادی- فرهنگی- سیاست خارجی و... احزاب قانونی کشور خواهد بود؟...
اگر می‌دانند چرا در برابر حمله به تجمعات قانونی طی هفته‌های اخیر سکوت پیشه کرده‌اند؟ چگونه است که دفن سیب‌زمینی آلوده چندین برنامه را در رسانه ملی به خود اختصاص داده و بهانه‌ای برای انتقاد از دولت دکتر روحانی می‌شود اما قانون‌شکنی آشکار عده‌ای در چندین جای مملکت کمترین حساسیتی را در این رسانه بر نمی‌انگیزد؟! چرا مدیران ذی‌ربط رسانه ملی در راستای حفظ حرمت و گسترش قانون و قانونگرایی عاملان قانون‌شکنی‌ها و حامیان فکری آنها را به چالش نمی‌کشد؟ امام خمینی(ره) معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص صداوسیما می‌فرمایند: «صداوسیما باید دانشگاهی عمومی برای هدایت و تربیت مردم باشد‌ یعنی دانشگاهی که در سطح کشور گسترده است و باید به اندازه‌ای که می‌شود، از آن استفاده کرد. ...» به راستی آیا بحث تمکین همگان به قانون که سنگ بنای هر گونه توسعه می‌باشد به اندازه دفن سیب‌زمینی آلوده اهمیت ندارد تا مورد توجه رسانه ملی قرار گیرد؟
سرمایه اصلی رسانه ملی؛ اعتماد مردم است. این مهم زمانی محقق و مستحکم می‌ماند که آنچه در شبکه‌های مختلف شنیداری- دیداری و نوشتاری این رسانه منتشر و بازتاب می‌یابد؛ بر مدار بی‌طرفی باشد. هر گاه برنامه‌های صداوسیما درصدد حمایت از یک جریان فکری سیاسی داخل کشور حرکت کرده است؛ بخشی از افکار عمومی از آن دوری گزیده‌اند. جا دارد تا در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی که شائبه حمایت از یک جناح خاص را در پی دارد پرهیز شود.
حامیان دولت تدبیر و امید انتظار ندارند که صداوسیما مانند دوران دولت‌های «نهم» و «دهم» سراپای دولت «یازدهم» را عاری از هرگونه ایراد و انتقاد معرفی نموده و مملکت را گل و بلبل نشان دهند. اما بر این باورند که در نقدها و بازتاب خبرهای دولت دکتر روحانی رعایت حداقل‌ها؛ هم نمی‌شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
پاسخ احمدی نژاد به منتقدان دولت