فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مایکل مور: من تنها ستاره سفیدپوست حامی «تارانتینو» در هالیوودم/پلیس می‌خواهد صدای او را در گلو خفه کند


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «مایکل مور» که در روز پیش در صفحه اینستاگرام خود از همراهی «کوئنتین تارانتینو» با خانواده قربانیان خشونت‌های پلیس آمریکا در تظاهرات ضد پلیس نیویورک حمایت کرده و او را مردی شجاع نامیده بود، روز گذشته در مصاحبه با نشریه سینمایی «هالیوود ریپورتر» گفت: دو روز پیش به خودم لعنت به همه چیز باید از «تارانتینو» حمایت کنم و پشتش باشم.

مور گفت: زمانی‌که یک هنرمند توسط پلیس تهدید می‌شود و در رسانه‌ها او را به خاطر شرکت در تظاهرات ضد پلیس ماه گذشته در نیویورک سرزنش می‌کنند و به باد انتقاد می‌گیرند، من حقیقتا منتشر واکنش‌ها و پاسخ‌های زیادی بودم.

وی افزود: آیا هیچ سفید پوست دیگری در این شهر، در این صنعت (هالیوود) نیست که بخواهد از «تارانتنو» حمایت کند؟! یک سفید پوست (تارانتینو) دست به ریسک زد و آنها (پلیس) در تلاشند تا صدای او را در گلو خفه کنند.

این مستندساز برنده اسکار هالیوود در ادامه تأکید کرد: شرکت «تارانتینو» در تظاهرات اقدامی خارق‌العاده و ستودنی است. 

بنا بر این گزارش، «جیمی فاکس»، بازیگر فیلم «جانگوی آزاد و رها» نیز هفته گذشته در مراسم اعطاء جوایز سینمایی هالیوود خطاب به «تارانتینو» گفت: به گفتن حقیقت ادامه بده، درباره حقیقت سخن بگو و نگران هیچکدام از متنفران نباش. 

اتحادیه حمایت از حقوق و آزادی‌های شهروندان آمریکایی نیز جمعه گذشته در بیانیه‌ای ضمن حمایت از این اقدام «تارانتیو» عنوان کرد: او انسان درستی است که صدایش را در اختیار میلیون‌ها آمریکایی ناامیدی که در جستجوی عدالتند، قرار داده و ما از همین جا با او هم آوا می‌شویم، آنچنانکه چندین دهه بسیار واضح و شفاف نه پلیس که جنایت‌های پلیس و سکوت‌ توطئه‌آمیزی که در رابطه با تجاوزات پلیس وجود دارد را محکوم کرده‌ایم.

در این میان پدر «تارانتینو» این کار پسرش را اقدامی اشتباه دانسته و برخی از انجمن‌های و گروه‌های زیر مجموعه پلیس نیز اقدام به بایکوت فیلم‌های این کارگردان هالیوودی کردند.

«کوئنتین تارانتینو» دو هفته پیش در تظاهرات ضد پلیسی که در نیویورک در اعتراض به جنایات نژادپرستانه اخیر پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان صورت گرفته بود، شرکت کرد که با هجمه‌ای از انتقادها و بعضا حمایت‌ها روبرو شد.

«تارانتینو» ضمن شرکت در تظاهرات ضد پلیس نیویورک در جمع تظاهرات‌کنندگان گفت: زمانی‌که قتل و جنایتی می‌بینم نمی‌توانم آن را تحمل کنم... من باید یک جنایت را جنایت و یک آدمکش را آدمکش بنامم.

وی افزود: من یک انسان با وجدان هستم و اگر شما اعتقاد دارید که یک جنایت در حال وقوع است باید علیه آن به پا خیزید. من اینجا هستم تا بگویم من طرف قربانیان هستم.

در پی ایراد این سخنان از سوی «تارانتینو»، «پاتریک لینچ»، سخنگوی اتحادیه پلیس نیویورک روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: تعجبی ندارد که کسی که فیلم‌های جنایی و خشن اینچنینی می‌سازد، یک متنفر از پلیس هم باشد.

وی در ادامه این بیانیه «تارانتینو» را یک بستر ساز فساد و جنایت در جامعه معرفی کرد و افزود: به او هیچ ربطی ندارد که به شهر ما بیاید و در رابطه با پلیس بدگویی و افسانه‌سرایی کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لحظه تیراندازی پلیس سفیدپوست آمریکا به یک سیاهپوست