سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رشد تولید و صادرات اولویت کاری دولت است


به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا چهارشنبه شب در نشست کارگروه ویژه تسهیل و رفع موانع صنایع دشتستان بوشهر افزود: با ارتقای کیفیت تولید باید مصارف عمده داخلی بجای وارات با تولیدات داخلی پوشش داده شود.
وی یادآورشد:درکنار تامین بازار مصرف داخلی در صادارات این کالاها نیز مسیری را طراحی شود که واحدهای تولیدی حسب ظرفیت و قابلیت خود در جهت تولید بیشتر و تسخیر دیگر بازارها تلاش کنند.
صالحی نیا اضافه کرد: پارسال از مجموع 365هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی کشور 103هزار میلیارد تومان آن به بخش صنعت اختصاص یافت.
وی گفت: باتوجه به ارزش افزوده بخش صنعت و تاثیر آن در رشد اقتصادی کشور تلاش جهت جلب نظر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در افزایش سهم تسهیلات بانکی به بخش تولید است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در راستای تحقق سیاست دولت مبنی بر توسعه تولید و محدود کردن واردات امسال میزان واردات کالاهای مصرفی بادوام 20درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است .
صالحی نیا افزود: برای برون رفت واحدهای تولیدی از برخی مشکلات موجود و حمایت از بخش تولید،بانک ها و شورای پول و اعتبارباید با روانسازی تسهیلات، بخشش جرائم، امهال و تقسیط مجدد وام ها چتر حمایتی خود را از این بخش بیشتر بگستراند.
وی افزود: هرچند بانک های عامل نیز محدودیت های منابع و سپرده گذاری دارند اما باید با همکاری و هماهنگی لازم زمینه رشد اقتصادی فراهم شود.
صالحی نیا گفت: علاوه بر تامین نقدینگی و تسهیل وام های بانکی، تحریک تقاضا نیز باید مد نظر باشد.
این مقام مسئول تصریح کرد: باید با اجرای سیاست خرید کالای اعتباری از انباشت کالاهای تولیدی جلوگیری کرد.ک/2
6045/7213

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توسعه صادرات غیرنفتی از اولویت های دولت است