علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



هیچ واحد صنعتی در کشور توان اشتغال زایی هامون را ندارد


به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی شنبه شب در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با مسئولان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نمود واقعی اقتصاد مقاومتی با توجه به فعالیت های شکل گرفته حول تالاب هامون، همین دریاچه است.
وی ادامه داد: این دریاچه به دلیل اینکه معیشت مردم را از طرق مختلف تامین می کرده و مبنای تمام فعالیت های منطقه بوده است باید بصورت مجزا از سایر دریاچه ها در نظر گرفته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره تصریح کرد: نباید این فرصت را از دست داد و برای پیگیری اهداف این ثبت باید برنامه ریزی های دقیقی انجام شود.
هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سالهای قبل به موقعیت این دریاچه توجهی نشده است هم اینک مشکلات بسیاری گریبانگیر منطقه شده که یکی از آنها مشکلات سلامتی است.
وی با اشاره به مشکل ریزگردها بیان کرد: این استان 20درصد ریزگرد های کشور را در خود جای داده است و تنها با برنامه ریزی دقیق برای احیا تالاب بین المللی هامون و هامون جازموریان می توان شرایط را کنترل کرد.
وی ادامه داد: باید استانهای خراسان جنوبی و کرمان که به ترتیب بخشی از دریاچه های هامون و هامون جازموریان در آنها قرار دارند نیز در امر احیا و مقابله با ریزگردها دخیل شوند اما لازمه این کار ایجاد وحدت و انسجام بین بخش های مختلف در استان است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این موضوع زیست محیطی منطقه باید به صورت فرا مرزی و با همکاری کشور های همسایه حل شود.
هاشمی با اشاره به اهمیت دریاچه هامون جازموریان که بین سیستان و بلوچستان و کرمان مشترک است تصریح کرد: اهمیت جازموریان کمتر از تالاب هامون نیست و در صورتی که خشکی آن جدی گرفته نشود سبب مشکلات زیست محیطی بسیاری از جمله بروز پدیده ریزگرد و گرد و غبار خواهد شد.
7311 / 6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کارآفرینی و اشتغال زایی موثر